• Anonym (Värst)

    Var i Sverige är det sämst att bo?

    Ja här kan vi dela ut "varningar" för var i landet man inte ska bo om man vill ha chans att komma någonvart med utbildning/ studier och arbeten, samt bo i något sånär lugn miljö och pålitliga människor i sin omgivning.

    Själv vill jag hissa ett varningsflagg för Hallands län. Men mest pga folket. Här är det mest falskhet, opålitlighet och skitsnack bakom ryggen. Arbeten finns bara i centralorten (Halmstad) men i övrigt är det hög arbetslöshet.

  • Svar på tråden Var i Sverige är det sämst att bo?
  • Anonym (Getto)

    Centrala Gottsunda i Uppsala! Rena gettot,jag vågade sällan gå ut kvällstid och det hände grejer jämt som t.e.x försök till mordbrand,skottlossning på soc-kontoret,gängbråk,yxman i trappen och knarkare som levde rullan på nätterna. Alla med nån självbevarelsedrift ska undvika det stället!

  • Anonym (Värst)
    Anonym (Getto) skrev 2014-11-23 15:26:06 följande:

    Centrala Gottsunda i Uppsala! Rena gettot,jag vågade sällan gå ut kvällstid och det hände grejer jämt som t.e.x försök till mordbrand,skottlossning på soc-kontoret,gängbråk,yxman i trappen och knarkare som levde rullan på nätterna. Alla med nån självbevarelsedrift ska undvika det stället!


    Å fy fan. Men man hör aldrig så mycket om Uppsala i media.. mer än när det rapporteras något från Livets Ord eller liknande.

    Har annars hört att Sundsvall ska ha blivit mer eller mindre obeboeligt pga att man knappt vågar gå ut efter 5 längre pga kriminalitet och våldsamma personer.

  • Anonym (Getto)
    Anonym (Värst) skrev 2014-11-23 15:40:17 följande:
    Å fy fan. Men man hör aldrig så mycket om Uppsala i media.. mer än när det rapporteras något från Livets Ord eller liknande.

    Har annars hört att Sundsvall ska ha blivit mer eller mindre obeboeligt pga att man knappt vågar gå ut efter 5 längre pga kriminalitet och våldsamma personer.


    Från Livets Ord eller liknande? Vad ska rapporteras därifrån menar du? Att de delar ut fika på stan på helgkvällar,tar hand om fulla på valborg,har ett stort socialt arbete? Livets Ord som sådana är väldigt populära i Uppsala. Skötsamt och arbetssamt folk som de gärna anställer.

    Men hur eller hur,UNT skriver ofta om Gottsunda och har det hänt nåt som media överlag rapporterar om är det också från Gottsunda.

    Du är snar att döma ut hela städer när det alltid handlar om vissa områden som är problemområden. Såna finns i alla städer.
  • Anonym (Värst)
    Anonym (Getto) skrev 2014-11-23 15:45:50 följande:

    Från Livets Ord eller liknande? Vad ska rapporteras därifrån menar du? Att de delar ut fika på stan på helgkvällar,tar hand om fulla på valborg,har ett stort socialt arbete? Livets Ord som sådana är väldigt populära i Uppsala. Skötsamt och arbetssamt folk som de gärna anställer.

    Men hur eller hur,UNT skriver ofta om Gottsunda och har det hänt nåt som media överlag rapporterar om är det också från Gottsunda.

    Du är snar att döma ut hela städer när det alltid handlar om vissa områden som är problemområden. Såna finns i alla städer.
    Jo,man har väl inte samma syn på Livets Ord idag som "när det begav sig" på 80-talet när Uffe E drev ut demoner ur folk och höll svavelosande predikningar. Idag har han ju blivit en mysgubbe mer eller mindre.

    Ok kanske har att göra med att jag inte läser UNT..Flört

    Jo ofta handlar det ju om enskilda stadsdelar, men har hört mycket negativt om Sundsvall från främst yngre människor som kommer därifrån. Redan på 90-talet var det tydligen ultravåld mellan skinnskallar, invandrare,punkare och kickers, enligt en före detta nasse jag pratade med som kom därifrån.

  • Anonym (uul)

    Ljusnadsberg kommun. En kommun där bara 42% av niondeklassarna går ut med med slutbetyg.

  • Anonym (Värst)
    Anonym (Cna) skrev 2014-11-23 16:44:29 följande:

    Rosengård i Malmö


    Fast är det verkligen så dåligt där som det påstås? Jag känner en kvinna som bodde i Rosengård ett tag, och hon hade mest muslimska grannar, men sa att de var hur trevliga och välvilliga som helst. Självklart finns där mycket skit, kriminalitet och otrygghet men jag undrar om inte media förstorat upp bilden lite.

  • Anonym (Cna)
    Anonym (Värst) skrev 2014-11-23 16:53:51 följande:

    Fast är det verkligen så dåligt där som det påstås? Jag känner en kvinna som bodde i Rosengård ett tag, och hon hade mest muslimska grannar, men sa att de var hur trevliga och välvilliga som helst. Självklart finns där mycket skit, kriminalitet och otrygghet men jag undrar om inte media förstorat upp bilden lite.


    Vissa delar är jätte fint där.

    Lägenheterna är det inget fel på.

    Men det är ju omöjligt för räddningstjänst att göra sitt jobb där utan att bli utsatta för stenkastning o hot. Det anser jag göra det till ett dåligt område då det kan gälla liv o död om inte brandkåren får komma dit.
  • Anonym (Gävle)

    Gävle. Mycket skit och brott. Jag har blivit rånad och nedslagen av två unga män, min kollega väskrånad, mina föräldrar har haft inbrott, min kompis utsattes våldtäktsförsök (han utvisades bra nog) Tur att jag flyttat därifrån :)

  • Anonym (Gävle)

    * kompisen utvisades inte - däremot våldtäktsmannen ;).

  • Anonym (Getto)

    Gävle?! Jag bodde mitt i sta´n i 4 år och stortrivdes! Glad  Hände aldrig nånting,lugnt och bra. Mysig stad,fanns det man behövde. Det är klart att Andersberg inte är nån hit,men som sagt,alla städer har sina getton och de är aldrig bra. 

Svar på tråden Var i Sverige är det sämst att bo?