• dendärmary

    Kan man få en bra, begagnad bil för 10k idag?

    Eller är det för lite? Med "bra" menar jag alltså inte en lyxbil, utan en bil som håller och inte går sönder efter ett halvår.

  • Svar på tråden Kan man få en bra, begagnad bil för 10k idag?
  • Grande Rock

    Ja, men det är svårt att i förväg veta om bilen är "bra" eller inte.


    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Kereza

    Ja helt klart - bästa bilen jag personligen haft var en Mitsubishi Lancer från 1992. Den gick fint och billigt för mig från 2001 till 2011 och följde även med mig när jag flyttade från Sverige till Frankrike
    Och hade jag tagit bättre hand om den hade den hållit längre - men sen flyttade jag till Irland med sin jävla spegelvänd-trafik, och då fick bilen gå till sista vilan.

    4000 spänn la jag på den bilen.

    Det var iofs 13 år sedan nu, men jag kan trösta med att min bror köpte en Ford Sierra Kombi från 90-talet för strax under 6000 för ett år sedan som tickar och går som en klocka.

    Det beror ju på vilka krav man har på status och utseende och prylar - jag har aldrig ägt en bil som kostat mer än 4500 och jag har bara haft problem med de två första (en Saab 900 som kostade mig att jag fraktade bort den, och en Saab 900i som kostade mig 1500 kronor - bägge bilarna tog slut efter drygt 2 år var)

Svar på tråden Kan man få en bra, begagnad bil för 10k idag?