• Bebislängt

    2 månaders bebis vill inte somna

    Jag har problem med min 2 månader gamla bebis. Han vill sedan en vecka tillbaka inte somna på kvällarna och är kinkig från niotiden fram till minst midnatt. Vissa kvällar är det otröstligt gallskrik mellan tio och ett. Man märker att han är jättetrött men så fort han somnar till vaknar han och blir han jättearg. Dessutom har han blivit väldigt lättväckt.

    Någon mer som har liknande problem? Kan det vara kolik som kommit så här sent? Eller kan det vara ett utvecklingssprång som yttrar sig i gallskrik och orolig sömn? Nu har han dessutom börjat med fyra timmar långa tupplurar på eftermiddagarna och jag vill ju låta honom sova då och gör ju det men det känns lite som om dom rubbar nattsömnen ännu mer...

  • Svar på tråden 2 månaders bebis vill inte somna
  • Tokfrans

    är de rätt så nära andra tider sen dagen innan så får de mig att tänka på kolik, men sen så kan de va en fas med, och magvärk, svårt att fisa pga av tarmarnas utveckling?

  • Bebislängt
    Tokfrans skrev 2014-11-23 16:57:47 följande:

    är de rätt så nära andra tider sen dagen innan så får de mig att tänka på kolik, men sen så kan de va en fas med, och magvärk, svårt att fisa pga av tarmarnas utveckling?


    Det är i princip alltid samma tider men det är inte alltid gallskrik. Vissa kvällar är det smågnälligt och lite mer gnälligt när han blivit övertrött. Funderar på om det är värt att prova mjölkfri ersättning.
Svar på tråden 2 månaders bebis vill inte somna