• Anonym (M)

    Kan en kvinna som legat med "halva Stockholm" jämföras med en man som haft sex med en prostituerad?

    Vad anser du?

  • Svar på tråden Kan en kvinna som legat med "halva Stockholm" jämföras med en man som haft sex med en prostituerad?
  • Rakad Apa

    Nej.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Mascaraklumpar

    Nej, det är ju två helt olika saker. Sex med många och sex mot betalning, liksom. Det enda gemensamma är ordet sex.

  • Anonym (M)
    Mascaraklumpar skrev 2014-11-23 17:24:35 följande:

    Nej, det är ju två helt olika saker. Sex med många och sex mot betalning, liksom. Det enda gemensamma är ordet sex.


    Lika otrevlig grej båda två anser jag.
  • Anonym (M)
    Anonym (*) skrev 2014-11-23 17:25:49 följande:

    Vad är det som ska jämföras?


    hejnina skrev 2014-11-23 17:24:39 följande:

    Jämföra på vilket sätt? Och varför ska man ens jämföra? 


    I hur ni uppfattar den sexuella handlingen så som sådan, och jämfört med det andra.
  • Anonym (-)
    Anonym (M) skrev 2014-11-24 02:42:51 följande:
    Lika otrevlig grej båda två anser jag.
    Fast det ena är olagligt och dessutom ett utnyttjande av människor i en utsatt situation och enbart till för köparens njutning.
    Den andra situationen är inte olaglig och där båda väljer att ha sex och njutningen är till för båda.

    Sen varför skriver du en kvinna när det är en man du sen jämför med? varför skrev du inte en man som legat med halva stockholm? är det för att det i dina ögon är helt ok om en man gör det men inte en kvinna? då kanske du bör se över din moral.

  • Pentagram

    Spontant tycker jag ju att en man som gått till en prostituerad är "värre" än en kvinna som haft sex med en massa olika män om jag inte har mer info än så.

  • hejnina
    Anonym (M) skrev 2014-11-24 02:44:17 följande:
    hejnina skrev 2014-11-23 17:24:39 följande:

    Jämföra på vilket sätt? Och varför ska man ens jämföra? 


    I hur ni uppfattar den sexuella handlingen så som sådan, och jämfört med det andra.
    Okej. Jag tycker att det är förkastligt att tro sig ha rätten att köpa människor och fördömer det. Min enda åsikt om någon som legat med halva Stockholm är att jag hoppas att det var bra och att man skyddat sig. Och att samtliga gett sitt medgivande såklart.
Svar på tråden Kan en kvinna som legat med "halva Stockholm" jämföras med en man som haft sex med en prostituerad?