• Harmoniliv

    Vart firar ni jul?

    Firar ni ensama? Med släkt? Delar ni upp julafton hos båda parernas släkt? Delar ni upp det på två eller fler dagar?

    :)

  • Svar på tråden Vart firar ni jul?
  • Anonym (Belle)

    Varannat år julafton (24e) hos min familj och varannan hos hans. Sen blir det en annan dag hos den andra famlijen (den vi inte är hos den 24e dvs)

    Resterande gifta (sambos) gör likadant samma år så ses vi allihop en dag iaf :)

  • Nyfiken gul

    julafton alltid hemma hos oss då vi har en massa barn som kommer hem (umgängesbarn)  och då kommer även svärmor och svåger. 

    På annandagen brukar vi samlas hos svärmor för att äta tillsammans, det blir ju dock inget firande eftersom det redan är avklarat men vi har det som tradition varje jul. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • LaLola

    Vi firar hos mig/oss.
    Gjorde så även som gift (jag är numer skild men har ett nytt förhållande men är inte sambo).
    Som gift åkte vi på typ annandag jul till min dåvarande svärfar med sambo (vi firade aldrig jul tillsammans).
    Jag o min nuvarande har inte skapat några traditioner ännu men vi ska nog till hans mamma i år o käka nån av dagarna (i fjol var vi till hans pappa o dennes sambo + barn i firade på juldagen).

    Firar alltid med mina barn, min syster o hennes vuxna söner. Min kille firar med sin mamma.
    I fjol var min exman med oss också. Räknar med att han kommer vara det i år också.

  • Anonym (Norénpjäsen)

    Förr var det tre julaftnar vi skulle ta oss igenom varav en släktjulafton med 20 pers och fem timmar julklappsutdening bara där. Då hatade vi julen som pesten och åkte t.o.m. bort en jul för vi inte pallade.

    Nu är det två, en hos svåger/svägerska med svärfar och makens singelsyster den 23e, och sen båda mammorna hos oss på julafton.

    Sjukt jobbigt med skilda familjer och alla konflikter som ligger och gror, men i år finns det visst hopp om att det blir mer trevligt än Norén-fars.

  • Anneulrica

    Alltid julfirande hos min mans närmsta släkt. (Nyår hos min) I år bryter vi traditionen för första gången och kommer ha en liten del av min släkt hos oss över julen.

  • Näckrosen

    Hemma hos min blivande sambo. Min familj och hans familj kommer dit till Kalle Anka. Sen äter vi och byter julklappar.

  • Gazebo

    Brukar fira med släkt men i år åker jag bort med några vänner.

  • Vokalissan

    Jullunch med svärmor, svågrar och svägerskor ett par dagar innan julafton. Sedan julafton hos oss. Sedan vi fick barn vägrar vi åka runt och stressa. De som vill fira med oss är välkomna till oss!

  • fluu

    Alltså "riktig" jul, dvs julafton, firar jag bara en gång. Oftast har vi varit hos svärfamiljen, men i år blir vi hemma och lite folk från min sida.
    Sedan träffar vi annan familj någon av de andra dagarna. Då brukar vi inte äta julbord utan något annat gott(är vi hos min pappa brukar han laga sin klassiska böngryta som blivit en tradition) och delar ut julklappar.
    I år ska vi även fira någon slags lilljul den 26:e när alla mina vänner som läser på universitet i andra städer kommer hit och hjälper oss att äta upp rester


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2

    Vi firar jul hemma. Sedan är det lite olika för varje år, hur många och vilka som kommer hit. I år blir det troligen en ganska "liten" jul med 8-12 personer på julafton och max 7 resten av julhelgen.

Svar på tråden Vart firar ni jul?