• Anonym (Ensam­)
    Äldre 23 Nov 18:50
    924 visningar
    8 svar
    8
    924

    Hur träffar man någon?

    Hur träffar man någon som är intresserad av inre kvaliteter?
    Många  i min närhet tycker att jag är en fantastisk person med värdefulla egenskaper. Men när det gäller män, så får jag oftast nej, eftersom jag inte har ett tilltalande utseende. En sa till och med att jag var ful på en dejningssida på nätet.
    Ska man ge upp eller?

  • Svar på tråden Hur träffar man någon?
  • Anonym (Nova lie)
    Äldre 23 Nov 18:53
    #1

    om du ska ge upp för att en random människa på nätet säger att du är ful? nej

    ett bra tips är att vara social, gå på teater, träffa folk, va på sociala tillställningar och rör dig ute bland folk.
    finns ju även speedejting som kan vara en kul grej och nätdejtingsidor.

    man kan aldrig vara den perfekte för alla
    inte heller snygg i allas ögon

    men vem bryr sig?

  • Anonym (Letar­!)
    Äldre 23 Nov 19:01
    #2

    Man letar tills det nappar! Glad  Och det kan nappa var som helst där man själv befinner sig. Skönhet sitter i betraktarens ögon så att nån enda kallat dig ful-oförskämt faktiskt!- betyder ju ingenting. Jag vet f.ö flera som faktiskt kan räknas som "fula" i de flestas ögon för att de har skador och vanställda ansikten,men även de har hittat nån. Det finns ett grytlock till varje kastrull!  {#emotions_dlg.flower}  Är du med på dejtingsajter så var  extremt noga med vad du är ute efter! Annars riskerar man de där bottennappen man bara slösar tid på.

  • Anonym (Nova lie)
    Äldre 23 Nov 19:06
    #3

    tror även att dom där sidorna som kostar är lite bättre och lite seriösare.

  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 19:09
    #4

    Tack för svar!

    Nu undrar jag lite mer ingående vad du menar att jag ska vara extremt noga med vad jag söker... Att jag ska söka någon speciell sort av människor menar du? Med vissa egenskaper?

  • Anonym (Letar­!)
    Äldre 23 Nov 19:25
    #5
    Anonym (Ensam) skrev 2014-11-23 19:09:22 följande:
    Tack för svar!

    Nu undrar jag lite mer ingående vad du menar att jag ska vara extremt noga med vad jag söker... Att jag ska söka någon speciell sort av människor menar du? Med vissa egenskaper?

    Ja,den sortens man du kan tänka dig leva med resten av livet. En som delar dina värderingar och livsmål. Kort sagt vill leva som du och inte skiljer för mycket i hur ni tänker. Om du vill bo i storstan,vänta till 35 med att "skaffa" barn och sen bara ha ett,är vegan,ateist och aldrig skulle åka på solsemester ska du inte bli ihop med en jägare och/eller bonde på landet som är kristen,vill ha så många barn det bara går och vill lata sig i solen på ledig tid. Flört  Även hur man röstar spelar roll-en kd.are med en vänstervriden,nä. Som exempel,tror många förhållanden och äktenskap spricker för att man inte vill samma här i livet och inte delar samma värderingar. Fundera även på ålder och intressen och var ni ska bo (hus eller läght,alla kan inte tänka sig allt!). Jag var jättenoga och hittade en man som passar perfekt! Glad I allt väsentligt tycker och vill vi lika.
  • Anonym (MM)
    Äldre 23 Nov 19:34
    #6

    Jag undrar samma...Jag dejtar på nätet men ser ingen jag vill ha. Jag vet vad jag vill ha i en partner och jag nöjer inte mig med sämre alternativ. Jag går aldrig ut på krogen för jag trivs inte där och vill inte heller att min partner trivs på sådana ställen och därför lär han inte finnas där heller. I övrigt lever jag livet men svårt att i vardagen hitta en partner. Jag vet faktiskt inte var en normal och vettig man finns. Än så länge lever jag på hoppet och att ödet sänder honom i min väg någon dag....Glad

  • Äldre 23 Nov 20:02
    #7
    Anonym (Nova lie) skrev 2014-11-23 19:06:41 följande:

    tror även att dom där sidorna som kostar är lite bättre och lite seriösare.


    Nu är jag förvisso kille, men min erfarenhet säger att det är i princip samma folk på alla dejtingsidor, betalsida eller gratis spelar ingen roll. Men det är såklart möjligt att gratissidorna lockar fler killar som bara vill ligga. 
    Come with me if you want to be awsome!
  • Anonym (Nova lie)
    Äldre 23 Nov 21:43
    #8
    Arcnice skrev 2014-11-23 20:02:50 följande:
    Nu är jag förvisso kille, men min erfarenhet säger att det är i princip samma folk på alla dejtingsidor, betalsida eller gratis spelar ingen roll. Men det är såklart möjligt att gratissidorna lockar fler killar som bara vill ligga. 
    precis, och jag är tjej och skriver jag på en random gratis sida så tror jag kanske att du är som alla andra som bara vill ligga

    men på exempelvis betalsidor så skulle jag nog ge människor en seriösare chans.

    men MIN erfarenhet är: jag har varit medlem på sidor som inriktar sig på sex och där har jag haft de mest seriösa och givande samtalen.

    de sidor som är för"vänner och eventuell relation" finns det riktigt jobbiga perversa typer
Svar på tråden Hur träffar man någon?