• Anonym (Killk­ompis)
    Äldre 23 Nov 19:28
    6599 visningar
    19 svar
    19
    6599

    Hans arabiska mamma toflade honom - jag skrattade

    Hahahah omg har ni arabkompisar? Jag har iaf en arabkompis. Vi är båda 20 år gamla. Vi var hemma hos honom (han bor hemma) och spelade Fifa. Då när vi spelar så börjar hans morsa gapa till honom från köket. Han ropar "va, vad säger du". Hon fortsätter babbla. Till slut ser jag hur han tappar koncentrationen till Fifa-spelet och han råkar släppa in ett mål från mitt lag. Då dampar han och skriker "maaaaa (mamma) håll käften, ja knullar dagen jag föddes". Då hör jag hans mammas dunkande och snabba fotsteg ut till tv rummet och in kommer hon med en toffla. Hon jagar honom runt bordet och slår honom med tofflan. Jag mins inte senast jag skrattade så mycket, så hans mamma sa "tist Jens tist på din mun". Haha, hade jag sagt "håll käft" till mamma hade hon bara sagt "nämen så säger man inte, fy".

    Jag tyckte detta var jättekul. Det är inte så att min kompis fick men för detta, utan han räknade väl med att få en toffla på sig efter hans uppkäftighet. Därefter skrattade vi åt det jag och han igen.

    Har ni också några roliga berättelser liknande detta, etc.?

  • Svar på tråden Hans arabiska mamma toflade honom - jag skrattade
  • Anonym (Fo sho!)
    Äldre 23 Nov 19:30
    #1

    Haha! Skitbra. Invandrare är fan så mycket bättre på känslor.

  • Rakad Apa
    Äldre 23 Nov 19:31
    #2

    Klockrent


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 23 Nov 19:34
    #3

    Inte varit med om liknande, men vill bara säga att om mina barn hade bett mig hålla käften, och/eller sagt något liknande som han sa till sin mamma så hade dom fått bra mycket skäll, jag hade då inte bara sagt att " fy så säger man inte"

    Tror att det handlar mer om uppfostran än kultur...

  • Anonym (Persi­sk dotter­)
    Äldre 23 Nov 19:38
    #4

    Jag har fått en och en annan toffla också av mormor under min uppväxt. I våran kultur trots att jag är ganska svensk av mig, så har man respekt för dem man älskar, särskilt sina föräldrar. Att svära är inte okej alls. Känner flera svenskar som säger håll käften jävla hora till deras föräldrar och jag tappar hakan varje gång.. Men inga generaliseringar här inte, hoppas inte alla är så!

  • Anonym (Ea)
    Äldre 23 Nov 19:38
    #5

    Min sambo från Irak har berättat många gånger om hur hans mamma använt toffeln på honom när han gjort dumma saker. :P

  • umm abdill­eh
    Äldre 23 Nov 21:56
    #6

    Att bli tofflad händer inte bara araber. Jag blev ofta det och känner folk från andra länder än jag är från som oxå blivit det

  • Rakad Apa
    Äldre 24 Nov 14:39
    #7

    Haha, varför just använda toffel som tillhygge?


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 24 Nov 14:45
    #8

    Haha inget nytt bland utlänningar. Du ska vara glad att hon inte tofflor dig som skrattade.

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 24 Nov 15:28
    #9

    Tycker inte det låter så roligt. Nu är han vuxen (men inte så mogen än) och kan säkert ta det på ett annat sätt. Men jag tycker det är fel att slå barn med tillhyggen, vilket det här är.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Anonym (Persi­sk dotter­)
    Äldre 24 Nov 17:44
    #10
    Rakad Apa skrev 2014-11-24 14:39:26 följande:

    Haha, varför just använda toffel som tillhygge?


    Det är nog det närmsta man kan hitta, snabbt och effektivt som du alltid har på dig/med dig
  • Anonym (Shoo)
    Äldre 24 Nov 18:17
    #11
    Anonym (Persisk dotter) skrev 2014-11-24 17:44:20 följande:
    Det är nog det närmsta man kan hitta, snabbt och effektivt som du alltid har på dig/med dig smile5.gif
    Samt att det inte gör skada. Det är det jag gillar med själva grejen. Hon får utlopp för sin ilska och han får ett straff.
  • Anonym (nja)
    Äldre 24 Nov 20:25
    #12

    Oftast i dessa länder har de plasttofflor.Typ badtoffel.Det gör väldigt ont att bli slagen med.

  • Anonym (Shoo)
    Äldre 24 Nov 20:35
    #13
    Anonym (nja) skrev 2014-11-24 20:25:05 följande:

    Oftast i dessa länder har de plasttofflor.Typ badtoffel.Det gör väldigt ont att bli slagen med.


    I DE länderna ja men här då??
  • Anonym
    Äldre 24 Nov 20:55
    #14

    Hur kan man säga så till sin mamma? Jag har en del barn och ungdomar från Mellanöstern omkring mig och förvånas ständigt över hur fula de är i munnen. Jag, liksom min svenska mamma när jag bodde hemma, hade istället för att slåss med skodon gått in och lugnt stängt av spelet och krävt en ursäkt.

  • Loriya­na
    Äldre 24 Nov 21:03
    #15

    Jag jobbar som lärare och flera av mina elever från arabiska länder har berättat för mig att det är helt normalt att kasta tofflor på varandra. Antar att det är en kulturgrej?

  • Äldre 24 Nov 21:14
    #16

    Fyfan vad respektlös han är mot sin mamma? Jag knullar dagen du föddes? Herregud

  • Anonym (A)
    Äldre 25 Nov 01:28
    #17

    Jag känner många araber och INGEN av dom är så respektlös mot sin mamma.

    Helt rätt att hon slog honom med tofflan.

    Gillar sättet som araber är mot sin familj, men inte så som din kompis betedde sig.

    Hade jag hört någon pratat så till sin mamma hade jag inte skrattat utan blivit arg.

    Alltid visa respekt mot sin familj.

  • Äldre 10 Apr 21:47
    #18

    Åh snälla det där är jävligt vanligt bland araber xD min mamma tofflar mig bokstavligen varje gång jag gör fel så man blir bara van.

  • Anonym (Milda­)
    Mon 27 Dec 2021 07:20
    #19
    Anonym (Persisk dotter) skrev 2014-11-23 19:38:41 följande:

     I våran kultur trots att jag är ganska svensk av mig, så har man respekt för dem man älskar, särskilt sina föräldrar. Att svära är inte okej alls.


    Men milda svordomar som nedrans då?
Svar på tråden Hans arabiska mamma toflade honom - jag skrattade