• Anonym (Ronja)

    Ger du ditt barn under ett år godis och/eller läsk?

    Handen på hjärtat, ger du ditt barn som är under ett år godis och/eller läsk?

    När började du ge sådana produkter? Varför?

  • Svar på tråden Ger du ditt barn under ett år godis och/eller läsk?
  • Anonym (En mamma)

    Min dotter är 1.5 år och får inga sötsaker eller godis/läsk.

    Min mormor försöker däremot varje gång få i en sked chokladsås, paj, coca cola. Hon spottar ut allt och tycker inte om det.

    Enligt min mormor är hon onormal.. Men jag blir ändå glad att hon inte tycker om det

    Jag själv är grovt sockerberoende och äter väldigt mycket sötsaker och cola. För att jag fick äta godis när jag ville som barn, därför är det viktigt för mig att inte föra detta vidare. Jag ska hålla det borta så länge jag kan, och därefter, i måttliga mängder. Någon gång. Men just nu finns absolut inget behov utav det.

  • Emmut

    Absolut INTE! Min dotter är drygt 1,5 år och kommer inte få äta sånt på minst ett par år till.

  • Anonym (skräp)

    Har en 2,5-åring och han äter fortfarande ingen godis eller chips. Och dricker ingen läsk. Han har däremot fått smaka när vi varit bortbjudna, det varit kalas eller nåt annat speciellt. Han får dock ibland dricka lågsockersaft och äta russin i måttliga mängder.

    Ser ingen poäng med att introducera skräp i barnens kosthållning tidigt. De har inget behov av det utan är hur nöjda som helst med vanlig mat och frukt. Jag anser att ju längre tid man kan vänta med det desto bättre.

    (Varför i hela fridens namn skulle man ens VILJA ge godis och läsk till en 1-åring?? Känns ju nästan makabert.)

  • Anonym (skräp)
    SHB skrev 2014-11-23 20:07:26 följande:

    Absolut inte...

    Varför ska dom få det???? Varför???


    Precis! Varför?????
  • Anonym (Sharon)

    haha, nej! dottern är 2,5 och äter varken godis eller dricker läsk, men får ibland (kalas) glass/kakor.

  • Dixie

    Nej, inte till 1-åring - vid 2 -2,5 år har de fått smaka sötsaker, 2an och 3an tidigare än 1an.

Svar på tråden Ger du ditt barn under ett år godis och/eller läsk?