• Smecker

    Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?

    Hade du tillåtit att din man tog ett arbete på en arbetsplats där det arbetade nästan enbart kvinnor? För formens skull säger vi att det är kvinnor i blandade åldrar från t ex 22 till 52, varav en del av dem kan anses vara inom skalan "söta" till "väldigt snygga". Han skall alltså tillbringa minst fem dagar i veckan, minst åtta timmar om dagen med dessa kvinnor. Det kan förekomma övertid, och räkna kallt med jul/firma/avdelningsfester, ibland med respektive, ibland utan.

    Apropå tråden Hade du tillåtit din man att resa bort med din väninna? (www.familjeliv.se/forum/thread/74379001-hade-du-tillatit-din-man-att-resa-bort-med-din-vaninna).


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-23 22:05
    Angående ordet "tillåta" så använder jag det endast för att jag ville spegla den andra tråden lite. Jag tror personligen inte på att vuxna människor skall hålla på och tillåta/förbjuda varandra saker och ting.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?
  • Smecker
    Lissing skrev 2014-11-23 20:55:44 följande:

    Why not, liksom?


    Bra fråga. En del verkar tro att bara för att en man befinner sig i sällskap av främmande kvinnor så kommer han impregnera dem av ohejdbar vana. Bäst att förbjuda alla presumtiva frestelser, liksom.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Lissing
    Smecker skrev 2014-11-23 20:58:22 följande:
    Bra fråga. En del verkar tro att bara för att en man befinner sig i sällskap av främmande kvinnor så kommer han impregnera dem av ohejdbar vana. Bäst att förbjuda alla presumtiva frestelser, liksom.
    Men jisses.
    Jag är bisexuell, då skulle jag ju inte kunna vistas nånstans med det resonemanget Skrattande
  • missan75

    Ja, absolut. Min man jobbar själv med en annan kvinna i hans ålder som är jättesnygg. De kan väl knulla över kopiatorn dagligen om de vill.

    Åka bort med min vännina, nä, det skulle kännas märkligt.

  • Anonym (Anna)

    Jag hade inte gillat det men jag hade låtsats som att jag var helt ok med det. Jag vet ju själv hur det blir då det är få killar på min arbetsplats, de blir ju automatiskt heta där även om de kanske inte är det utanför och tävlingsinstinkten om vem som är mest attraktiv av oss tjejer kickar igång.

  • Anonym (japps)

    Ja, det skulle inte vara något problem för mig. Min man jobbar på en arbetsplats där det jobbar både kvinnor och män i blandade åldrar. En del av kvinnorna ser mycket bra ut och är säkerligen väldigt trevliga, men inte kan jag gå runt och tänka att han ska vilja vara med dem istället för med mig. 

    Men angående den andra tråden så tycker jag att det skulle vara väldigt avigt att han reser iväg på en 9 dagar lång semester med en annan kvinna än mig. Ett jobb har man ju i första hand för att försörja sig och förhoppningsvis för att uppleva någon form av jobbstimulans. Kollegor är viktiga, men man sitter ju inte och pratar/umgås med dem dagarna i ända. Men under en resa däremot så umgås man ju verkligen på ett privat och personligt plan i princip hela tiden. Varför skulle min man vilja spendera sin dyrbara fritid med någon annan än mig?

  • PrinsessanLeia

    Ja såklart. Han är en vuxen och självständig människa som tar sina egna beslut och är medveten omkonsekvenserna för sina handlingar. Sluta dumförklara män som testosteronmonster

  • Anonym (japps)
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-23 21:32:39 följande:

    Jag hade inte gillat det men jag hade låtsats som att jag var helt ok med det. Jag vet ju själv hur det blir då det är få killar på min arbetsplats, de blir ju automatiskt heta där även om de kanske inte är det utanför och tävlingsinstinkten om vem som är mest attraktiv av oss tjejer kickar igång.



    Oj, jag har inte alls samma upplevelse. Jag jobbar också på en kvinnodominerad arbetsplats. Jag tror inte att någon av tjejerna/tanterna upplever de manliga kollegorna som heta per automatik. Visst om det finns någon enstaka man som faktiskt är väldigt attraktiv så blir det säkert en del blickar och tissel om det, men det tillhör inte vanligheten hos oss. Däremot så märks det att männen som väljer att jobba hos oss trivs med att umgås med kvinnor. De verkar känna sig bekväma med kvinnor och blir lätt vän med många. 
Svar på tråden Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?