• Hellansmellan

    18 år och skiträdd!!! HJÄLP NU

    LÅÅÅNG STORY: Hej, jag blev medlem alldeles nyligen (vet inte ifall ni kan se det på min profil eller inte) men hur som helst!

    Om jag inte är gravid så är det något annat fel på mig men jag misstänker graviditet...

    Jag är en tjej på 18 år, jag arbetslös, bor hos mamma, det går dåligt för mig ekonomiskt - även min mamma har det tufft med ekonomin och jag är inte redo för att bli mamma än! Fast okej...jag ska ta och lugna ner mig lite nu.

    Min mens är två månader för sen, vilket INTE är normalt. Jag går på medicinering dock (för epilepsi) men tror inte att det beror på det. Jag äter som vanligt, sover nu som vanligt (förr dygnade jag mycket) allt är liksom ok med mig...

    De senaste veckorna har jag mått så konstigt, känner mig inte som mig själv.

    Jag är oftare hungrig, min mage fungerar inte som den ska (kurrar och har sig), det känns som om jag har mensvärk fast mensen dyker inte upp, jag kissar oftare (ett halvt glas vatten kan få mig att springa till toan efter en kvart...), blir oftast tröttare på dagarna, för typ två veckor sedan så började jag må lite illa...jag sa till mamma att "kanske...kanske jag är gravid." fast det kan inte vara möjligt för jag har inte haft sex.

    MEN...för tre månader träffade jag en kille, vi är väldigt bra vänner (kanske lite mer än så). Vi drack mycket på kvällarna, men inte så pass mycket att det blev svart liksom.

    Och jag har ett superminne och vad jag minns så har vi inte haft sex, fast han kanske har försökt.

    Jag tog ett graviditets test för två veckor sen, det visades negativt. Men har hört att man inte alltid ska lita på testet, har hört att det kan visas fel. Såg ett streck på testet, det betyder ju negativt.

    "Pheew" sa både mamma och jag. Men mensen har fortfarande inte kommit...det har nästan gått 2 månader och tre veckor nu och jag är livsrädd för att något är fel.

    Den senaste veckan har jag också vaknat typ tre gånger per natt, fast har lätt att somna om sen...vaknar vid tidpunkterna 3, 5 och 6. Ibland vid 2 också.

    Sedan kommer det sånt där vitt kladd ut därnere...när jag stoppar in fingret då, och tar ut det så ser det ut som små snöbollar typ...fast kladdiga. Svårt att förklara.

    Vet inte ifall jag har någon infektion eftersom det kliar inte.

    Är jätteorolig och vet inte vad som är fel...

    Hjälp? :(

    VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!

  • Svar på tråden 18 år och skiträdd!!! HJÄLP NU
  • Vanillaextract

    Nej du är inte gravid. Man måste fortfarande ha sex för att bli gravid liksom. Gå till UM och förklara symptomen så får du hjälp. Där är det gratis också.

  • Anonym (Tjej 28)

    Jag tror inte du behöver vara orolig, ibland kan ju mensen utebli pga av att man stressar eller kanske tänker för mycket och undrar var den är. Om jag var du så skulle jag boka en tid på ungdomsmottagningen, där kan de säkert hjälpa dig och komma med kloka råd, kanske testa dig igen eller så. Om jag inte minns fel så är det gratis och man får väl gå dit tills man är 23.

    Lycka till!

  • The Fugly

    Det låter som att du har svamp. Besök en mottagning för att få det fastställt och passa då på att fråga om din försvunna mens. Mensen kan hoppa över i perioder, exempelvis om man är stressad.

  • Hellansmellan

    Hej alla, tack för svar!

    Kände mycket mensvärk inatt men trodde inte att det skulle komma något, när jag vaknar upptäcket jag att det finns blod i trosan! YES!

    Måste ju vara ett mirakel!!!

Svar på tråden 18 år och skiträdd!!! HJÄLP NU