• Anonym (VX)

    Nån mer än jag som lever i ett förhållande där partnern är kylig?

    Det här ater upp mig inifrån.

    Jag bor med en tjej som jag tvivlar på har de rätta känslorna för mig. Hon sätter att hon har det om jag frågar, men det känns inte så. Hon visar det liksom inte.

    Hon snackar mest om sig själv och verkar aldrig riktigt bry sig om hur jag mår.

    När vi är bland andra vill hon liksom aldrig vara riktigt nära mig. Är vi på fest sätter hon sig för sig själv, och sätter jag mig bredvid och lutar mig mot henne lutar hon sig inte åt mig. Folk frågar Är ni två ett par? Jag känner mig hämmad och vet inte hur jag ska hantera henne.

    Träffar vi andra och fikar eller nåt så pratar hon aldrig med mig eller involverar mig i samtalet. Annat än om jag gjort nåt misstag eller så, då måste hon alltid berätta det för andra. Hon skrattar liksom åt mig, men aldrig med mig. Hon säger aldrig snälla saker, eller ger komplimanger. Jag säger snälla saker till henne och gullar men får inget tillbaka liksom..

    Blir mer och mer osäker och drar mig undan för mig själv..

  • Svar på tråden Nån mer än jag som lever i ett förhållande där partnern är kylig?
  • Anonym (VX)
    kasovi skrev 2014-11-24 07:43:59 följande:

    Låter inte speciellt sunt. Gör slut och hitta en snäll tjej.


    Jag får väl göra det.. :-\
  • Påven Johanna
    Anonym (VX) skrev 2014-11-24 10:11:33 följande:

    Hon är ju snäll och så..


    Hon skattar åt dig, ger dig inga komplimanger, verkar inte vilja vara nära, hon exkluderar dig ur samtal och bryr sig inte om hur du mår. 

    Det är inte att vara snäll. Det är möjligen att vara och  men inte på ett bra sätt. Nöj dig inte med sådant där skit.
  • Anonym (VX)
    AngoStura skrev 2014-11-24 10:18:17 följande:

    Har hon alltid varit så här? Hur länge har ni varit i hop?


    Mer eller mindre..

    3 år
  • AngoStura

    Med tanke på att du skriver att detta äter upp dig inifrån, och det förstår jag att du känner, verkar det som om du måste göra något åt det. Är hon så här med andra människor också? Tar hon dig för given? Är detta något du vill leva med?

  • Anonym (VX)
    AngoStura skrev 2014-11-24 10:45:37 följande:

    Med tanke på att du skriver att detta äter upp dig inifrån, och det förstår jag att du känner, verkar det som om du måste göra något åt det. Är hon så här med andra människor också? Tar hon dig för given? Är detta något du vill leva med?


    Hon är inte jättesocial mot andra heller..

    Jag ville i alla fall leva med henne. Hon var en bra tjej när jag träffade henne. Snygg och bra. Så jag gick all in kan man säga. Jag satsade verkligen på det här.

    Efter att ha bott ihop ett tag märkt jag dock att det verkar som att hon inte satsar så mycket tillbaka. Ja hon tar nog mig lite för givet..

    Snygga tjejer kanske är lite svalare till sättet. Kanske skulle satsat på en mullig tjej, en "vanliga Linda" istället (ironi).
  • Anonym (Linda)
    Anonym (VX) skrev 2014-11-24 10:58:21 följande:
    Hon är inte jättesocial mot andra heller..

    Jag ville i alla fall leva med henne. Hon var en bra tjej när jag träffade henne. Snygg och bra. Så jag gick all in kan man säga. Jag satsade verkligen på det här.

    Efter att ha bott ihop ett tag märkt jag dock att det verkar som att hon inte satsar så mycket tillbaka. Ja hon tar nog mig lite för givet..

    Snygga tjejer kanske är lite svalare till sättet. Kanske skulle satsat på en mullig tjej, en "vanliga Linda" istället (ironi).
    Jag vet inte om det kan ha med åldern att göra, unga är rent generellt mer egocentrerade än resten av befolkningen, eller också att hon är ytlig och bär upp någon sorts "mur" som gör att du aldrig kommer åt henne. "Vanliga Linda"-förhållanden är nog mer genuina i sin karaktär. Leta efter en tjej mer mer djup, så tror jag att du får mer tillbaka.
  • Anonym (VX)

    Jag får nåt tillbaka. Men bara när hon vill så att säga. Det är inget naturligt givande och tagande utan det är som att hon liksom mentalt går in och ut ur förhållandet när hon själv känner för. Vet aldrig var jag har henne ?

Svar på tråden Nån mer än jag som lever i ett förhållande där partnern är kylig?