• Anonym (Vet ej)

    Göra slut för att hon inte vill ha sex?

    Jag har hamnat i en konstig situation. Jag har en flickvän, men hon vill.inte ha sex längre. Vi har det aldrig, men hon har pratat att inom 1-2 år vill hon ha barn med mig. Vi har sett sexlivet som ett problem båda 2, men hon är inte sexuell av sig. Jag är typen som vill ha det flera gånger i veckan. Hon känns rätt på alla sätt förutom de här.

    Hade ni velat stanna hos eran partner utan aktivt sexliv?

  • Svar på tråden Göra slut för att hon inte vill ha sex?
  • Armageddon

    Nej.

    Lägg ner innan ni skaffar barn. Det här problemet kommer bara att bli en större grej mellan er med åren, och rätt som det är står du inte ut längre, men då kanske ni har 3 barn, hus osv och det är för omständigt att separera. Finns gott om sådana trådar här på FL.

  • LEG

    Ni får väl börja i den änden att komma fram till varför hon inte vill ha sex. Som det låter på din text hade ni sex tidigare, så varför vill hon inte längre. Något hos dig som du kan ändra på? Är det hennes lust som inte finns längre tycker jag hon skall söka för det, det kan finnas hjälp att få.

    Börja där. Om hon känns rätt förutim sexet så kan det vara värt lite jobb för att reda ut. En relation utan sex tror jag däremot inte på, mer än en viss period om det finns någon anledning till det. Du kommer att söka dig sex på annat håll.

  • Anders 386

    Nej, jag hade inte stannat.
    Läs alla trådar här om hur män o kvinnor mår skitdåligt av att inte få sex. Sätt dig INTE i den sitsen redan från start. När man har skaffat barn och kommer på att man vill lämna är det inte lika enkelt längre.

  • Anonym (Pärlan)

    Personligen tror jag att hon inte är attraherad längre.:(

    Nu utgår jag ifrån mig själv och jag var i en relation där jag inte ville ha sex och det var först för att mina känslor svalnade och vi hade inte bra sex alls. Han hade för liten och han ville inte gå ner på mig och han var nervös jämnt och jag var nog för domenant då till slut ville jag inte ha sex när varje gång blev ett projekt.

    Nu säger jag inte att ni har så men ta ett snack och fråga rakt ut och säg att du inte blir arg vad svaret är utan att du behöver få ett svar, du vill väll inte vara utan sex framöver??

    Jag lämnade den relationen snabbt och nu har jag en man som jag har sex med minst 4-6 g/veckan ..

    Happy happy och prata med varandra så vet du sen vad du vill..:)

    Lycka. Till

  • Anonym (kk-förhållande?)

    Det är inte ett kk-förhållande du är ute efter och vill ha då? I ett kk-förhållande är sex väldigt viktigt men inte i ett kärleksförhållande.

  • villbusa
    Anonym (kk-förhållande?) skrev 2014-11-26 00:24:32 följande:

    Det är inte ett kk-förhållande du är ute efter och vill ha då? I ett kk-förhållande är sex väldigt viktigt men inte i ett kärleksförhållande.



    VA?? Har levt i lååångt förhållande tidigare med mamman till mina barn. Älskade henne verkligen, men ett haverarat sexliv är svårt att hantera, en viktig anledning till att det gick över styr.   Att ett kärleksförhållande överlever utan sex tror jag inte ett dugg på, kanske funkar det för vissa, men för mig gör det inte det, mitt råd till killen är att packa och dra innan det blir för sent, blir knappast bättre för att du väntar...
  • P30
    Anonym (kk-förhållande?) skrev 2014-11-26 00:24:32 följande:

    Det är inte ett kk-förhållande du är ute efter och vill ha då? I ett kk-förhållande är sex väldigt viktigt men inte i ett kärleksförhållande.


    Ehva???

    Alltså ibland är det så väldigt synd att folk här kan vara anonyma och att man inte kan blocka personer som... eh... tänker väldigt annorlunda.

    Jo. Sex är viktigt i ett normalt förhållande.
    Det är helt ok att vara onormal, men det blir generellt lättast om man är tydlig med på vilket sätt man är onormal. I mitt fall berättar jag för folk att jag blir förälskad kors och tvärs och helst vill ligga med de flesta jag tycker om, i alla fall om de saknar snopp.

    I ditt fall - och kanske som i ts: tjejs fall - är det kanske bra att berätta att det där med sex är helt ointressant.

    Jag har en vän som är oerhört sexuell, så fort hon inte är i en relation, då blir det helt ointressant och hon byter ut sex mot att äta allt hela tiden. Sedan tar det slut och jävlar vad det knullas. I hennes fall misstänker jag att det kanske mest är ett bekräftelsesätt, men delvis tror jag också att hon helt enkelt behöver spänning i sin sexualitet.

    Hon är liksom inte typen som har sex med sin kompis. Och när hon blir mer vän med sin partner så går det inte att ha sex - och det spelar nog ingen roll vem partnern är.

    I hennes fall får hon nog välja - antingen ett långt förhållande och skita i sex (eller ha sex med andra) eller så får hon leva själv och knulla sig gammal.

    Har skrivit i en massa andra trådar här om hur det är att leva sexlöst. Vi var tillsammans i 20 år och under ett år med en älskarinna hade vi haft mer sex än så, mycket mer. Lyssna på dig själv. Om sex är viktigt så kommer det förmodligen inte plötsligt att sluta vara viktigt.

    Var noga med att förklara att situationen inte innebär att det är du som har ett problem - att du vill ha sex - utan att det är ert gemensamma problem och att exakt lika mycket ligger på er båda. (höhö...)

    Gå till en familjeterapeut om du verkligen tror att det här är kvinnan i ditt liv. Jag hade dragit på studs om jag fått leva om mitt liv och varit i den situationen. Att få träffa någon som är lika intresserad av sex som jag (minst!) och som tillåter varandra att leva ut alla våra sexuella idéer - för mig - som sexuell person - är det jäkligt viktigt. Kanske viktigare än allt annat, även efter vad som faktiskt har blivit rätt många år tillsammans.
    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • Anonym (tycker)

    Gör slut, hon är inte fysiskt attraherad av dig och det kommer bara bli värre. Din kvinna är inte unik, den typen som ser barnproduktion som enda syftet med sexuellt umgänge (eller rent av samboskap, äktenskap med en man) ska man noga passa sig för.

  • BengtH

    Dags att förklara för henne hur viktigt sex är för dig, struntar hon i dina behov kommer förhållandet ändå att sluta med otrohet. 

  • Anonym (kk-förhållande?)
    P30 skrev 2014-11-26 00:47:53 följande:
    Ehva???

    Alltså ibland är det så väldigt synd att folk här kan vara anonyma och att man inte kan blocka personer som... eh... tänker väldigt annorlunda.

    Jo. Sex är viktigt i ett normalt förhållande.
    Det är helt ok att vara onormal, men det blir generellt lättast om man är tydlig med på vilket sätt man är onormal. I mitt fall berättar jag för folk att jag blir förälskad kors och tvärs och helst vill ligga med de flesta jag tycker om, i alla fall om de saknar snopp.

    I ditt fall - och kanske som i ts: tjejs fall - är det kanske bra att berätta att det där med sex är helt ointressant.

    Jag har en vän som är oerhört sexuell, så fort hon inte är i en relation, då blir det helt ointressant och hon byter ut sex mot att äta allt hela tiden. Sedan tar det slut och jävlar vad det knullas. I hennes fall misstänker jag att det kanske mest är ett bekräftelsesätt, men delvis tror jag också att hon helt enkelt behöver spänning i sin sexualitet.

    Hon är liksom inte typen som har sex med sin kompis. Och när hon blir mer vän med sin partner så går det inte att ha sex - och det spelar nog ingen roll vem partnern är.

    I hennes fall får hon nog välja - antingen ett långt förhållande och skita i sex (eller ha sex med andra) eller så får hon leva själv och knulla sig gammal.

    Har skrivit i en massa andra trådar här om hur det är att leva sexlöst. Vi var tillsammans i 20 år och under ett år med en älskarinna hade vi haft mer sex än så, mycket mer. Lyssna på dig själv. Om sex är viktigt så kommer det förmodligen inte plötsligt att sluta vara viktigt.

    Var noga med att förklara att situationen inte innebär att det är du som har ett problem - att du vill ha sex - utan att det är ert gemensamma problem och att exakt lika mycket ligger på er båda. (höhö...)

    Gå till en familjeterapeut om du verkligen tror att det här är kvinnan i ditt liv. Jag hade dragit på studs om jag fått leva om mitt liv och varit i den situationen. Att få träffa någon som är lika intresserad av sex som jag (minst!) och som tillåter varandra att leva ut alla våra sexuella idéer - för mig - som sexuell person - är det jäkligt viktigt. Kanske viktigare än allt annat, även efter vad som faktiskt har blivit rätt många år tillsammans.
    Vadå annorlunda och blockera? Har aldrig stött på någon som tycker sex är väldigt viktigt i ett kärleksföhållande, i ett kk-förhållande tycker de flesta att sex är viktigt ja. Men de som tycker sex är väldigt viktigt får väl bli ihop med likasinnade då eller skaffa ett kk-förhållande.
  • udda man lkpg

    Sex ÄR enormt viktigt i ett förhållande.
    Det spelar ingen roll hur mycket man älskar varandra - utan sex så kommer de känslorna att svalna väldigt fort.

  • Armageddon
    Anonym (kk-förhållande?) skrev 2014-11-26 11:18:19 följande:

    Vadå annorlunda och blockera? Har aldrig stött på någon som tycker sex är väldigt viktigt i ett kärleksföhållande, i ett kk-förhållande tycker de flesta att sex är viktigt ja. Men de som tycker sex är väldigt viktigt får väl bli ihop med likasinnade då eller skaffa ett kk-förhållande.


    Jag har aldrig stött på någon som INTE tycker sex är viktigt i ett kärleksföhållande. Utan sex blir det ju bara ett kompisförhållande.
  • Anonym (kk-förhållande?)
    Armageddon skrev 2014-11-27 08:51:21 följande:
    Jag har aldrig stött på någon som INTE tycker sex är viktigt i ett kärleksföhållande. Utan sex blir det ju bara ett kompisförhållande.
    Tycker DU ja, men jag känner ingen som tycker så.
  • Armageddon
    Anonym (kk-förhållande?) skrev 2014-11-27 15:03:41 följande:

    Tycker DU ja, men jag känner ingen som tycker så.


    Och alla jag diskuterat frågan med, förutom du då...
  • Anonym (S)

    Nu ska jag gå emot strömmen ;) 

    Jag skulle aldrig lämna min nuvarande partner bara för att våra sexbehov är olika. Egentligen tror jag väldigt starkt på "lika barn leka bäst" när det kommer till den delen av ett förhållande. Men ett förhållande är uppbyggt av så många fler delar och våra andra delar är perfekta på alla sätt och vis. Så länge man har närheten till varandra tror jag man kan klara sig utan regelbundet sex. Finns ju faktiskt så mycket annat man kan göra, som säkert skulle få i gång din flickväns sexlust också. 


    Sedan tycker jag att man ska tänka på att sex kanske inte alltid kommer lika lätt som det gjorde i början heller. Man får anstränga sig lite. Första året i mitt förhållande hade vi sex jämt och ständigt, överallt och flera gånger om dagen. Sedan var det rätt dött ett år typ och då insåg vi att man behöver jobba lite för det. Det gjorde vi och nu har vi varit tillsammans i många fler år och har sex 4-6 gånger i veckan. Allt går i perioder och man får offra sig lite för varandra. 


    Men jag lider med dig för jag VET att det är skitjobbigt. 

Svar på tråden Göra slut för att hon inte vill ha sex?