• Anonym (förvirrad)

    Misslyckat sista försök...

    Jag är helt förkrossad! Igår var vi på väg till Sahlgrenska för att få tillbaks vårt allra sista ägg ur frys. När vi kört ca en timme ringer min telefon och sköterskan meddelar att vårt ägg inte överlevt upptiningen. Det var bara att vända hemåt igen. Det som bara inte får hända har hänt. Vårt allra sista ägg klarade sig inte. 


    Min sambo säger inte så mycket, han sluter sig och jag gör precis tvärtom. Gråter floder och vet inte hur jag ska klara av dagarna. Gråter Vi har gjort ett fet tidigare och då överlevde ägget, tyvärr slutade det inte i någon graviditet, vilket inget av våra försök gjort. Visst vet man att chansen för att något sånt här ska hända finns, men vi var ju redan på väg till sjukhuset, Jag ville bara ropa att det måste vara ett misstag! Du måste ha ringt fel. Det kan inte vara vårt älskade ägg du menar! Ägget var fem-celligt och enligt läkaren väldigt fint så hur kunde det här hända? Gråter


    Hur sjutton ska man ta sig vidare ur det här? Känslomässigt är jag helt förstörd då detta var vårt sista och tredje fullbordade IVF-försök. Någon som varit med om samma sak på sista försöket? Hur tog ni er vidare?


     


    Jag har börjat kolla runt på privata kliniker. Inbillar mig att de är mer öppna för alternativa undersökningar/utredningar/tillvägagångssätt. Har jag fel? Finns det någon särskild klinik som rekommenderas? Jag har kikat på Fertilitetscentrum i Göteborg. Någon med erfarenheter därifrån?


     


    Kram!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-24 07:24
    Jag glömde välja anonyma svar tillåtna här så jag skapade en ny tråd där man givetvis kan svara anonymt.

    www.familjeliv.se/forum/thread/74390498-misslyckat-sista-forsok
  • Svar på tråden Misslyckat sista försök...
  • Anonym (O's mamma)

    Så tråkigt att erat sista ägg inte klarade upptiningen. Jag har en 1 årig dotter som tillkommit genom äggdonation så jag vet precis hur dina tankar går. Hon kom till på vårat tredje försök tack vare ett återbud från ett annat par så vi fick ett till försök som vi inte skulle haft egentligen i Huddinge där vi gick. Minns så väl känslan när vårt sista frysförsök misslyckades innan gången vi tack vare återbudet fick en ny donator. Vad händer nu? Vars ska vi vända oss? Vad kommer det kosta oss? Så jag förstår exakt dina tankar och att du misströstar. I Sverige finns det ju många kliniker som gör IVF, då vi gjort äggdonation som bara görs på universitetssjukhus kan jag tyvärr inte hjälpa dig med tips på kliniker då vi innan vi fick vårt nya försök hann ta kontakt med en klinik utomlands.

    Ang din sambo var min man likadan. Vi har väldigt nära och öppet förhållande men jag tycker om att prata om känslor och hur jag mår medans han är som din sambo, man får dra ur honom hur han känner. Jag sade till honom att jag behöver få prata om hur jag känner och jag frågade honom hur han kände/mådde. Kände mig nästan tjatig ibland. Men ju mer jag själv pratade och frågade desto mer började han också berätta om sina tankar. Så prata prata, fråga och fråga:) kommunikation är a och o för att inte tappa bort varandra.

    Hoppas ni hittar en bra lösning, finns här om du vill bolla tankar.o

Svar på tråden Misslyckat sista försök...