• Äldre 24 Nov 09:27
    6379 visningar
    57 svar
    57
    6379

    Tacksam: Vad är du tacksam för?

    I morse vaknade jag till ett smattrande hällregn vilket innebar att all den vackra vita snön som föll igår transformerats till en geggig sörja.
    Kändes väl inte helt bra kan jag ärligt erkänna och klev ur bingen rätt sur och glåmig.
    Ingen bra start på dagen men just då ropar dottern från hallen- MAAAMMAAA älskar dig!, smäller igen dörren med ett brak och går till skolbussen.
    Där och då kände jag en stor tacksamhet över att jag har barn som älskar mig.

    Vad är du tacksam för? Tycker du att du och andra är bra på att visa tacksamhet.
    Rösta och berätta gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tacksam: Vad är du tacksam för?
  • Mrs LW
    Äldre 24 Nov 09:44
    #1

    Jag är tacksam över att jag har en familj som jag älskar och som älskar mig, jag är tacksam över att jag kan bli gravid och väntar småsyskon till sonen, jag är tacksam för att människor skänker blod, jag är tacksam för att jag trots allt som hänt den senaste tiden ändå kan må ganska bra och finna glädje i livet..

  • Äldre 24 Nov 09:45
    #2

    jag är tacksam för att vi äntligen har kunna köpa oss ett hus! som vi har längtat efter det! att sitta vid vedspisen och höra när det knastrar där i är musik i mina öron,  samt en Lisa för själen att lyssna på

  • Äldre 24 Nov 10:11
    #3

    Konstigt....jag röstade på alternativ 2, men står fortfarande 0 röster :-/

    Ja ja, jag är iaf inte tacksam för något - har inget att vara tacksam för!

  • Äldre 24 Nov 10:55
    #4

    Jag är tacksam över att vi lämnar gråa november bakom oss för en veckas sol i Dubai snart.
    Mindre tacksam över att jag i samma veva fyller 40.

  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 24 Nov 12:10
    #5

    Jag är tacksam för att min sambo inte verkade helt negativ när jag nämnde att jag ville ha barn igår, tyckte till och med att han verkade nyfiken :)

  • Anonym (S)
    Äldre 24 Nov 13:07
    #6

    Tacksam för att min pojkvän alltid är så snäll och tålmodig fastän jag är jobbig :)
    För att jag faktiskt tror mig se ljuset i tunneln nu,
    och för min hund :)
    {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 24 Nov 13:19
    #7

    Jag är sådär löjlig och svarar att jag är tacksam över min familj och mina barn. Har en så otrolig tur att ha fått tre underbara barn varav två stycken inte skulle ha funnits idag men kämpade sig friska och har nyss kommit hem från sjukhuset med yngsta på heltid :) 

  • Anonym (trött­)
    Äldre 24 Nov 13:22
    #8

    Inte tacksam för något.. Har inte fått sömnen att fungera i helgen och det kändes som att vakna till ett litet privat helvete i morse. Orken är på noll och jag behandlas som att jag är totalt värdelös på min arbetsplats. Så varken hemmavid eller på arbetet flyter det. Och nu snart stå julen inför dörren och jag känner bara trötthet inför den. Borde sjukskriva mig men kan inte eftersom vi är underbemannade nog som det är. Knaprar redan ssri och sömntabletter med de hjälper inte.

  • Äldre 24 Nov 13:57
    #9

    Jag är tacksam för att jag hör till den promille av jordens befolkning som har det allra bäst ställt, har växt upp i ett land i fred, har haft möjlighet att utbilda mig, har mat på bordet varje dag, behöver aldrig svälta eller frysa. dessutom har jag familj och vänner jag älskar. Hur tur har jag inte haft liksom!

  • Anonym (Inte tacksa­m för något)
    Äldre 24 Nov 14:15
    #10

    Inte tacksam för något Saknar min familj och mitt livs kärlek, för firar julen ensam, och vet inte hur livet komma att bli.

    Men jag er Tacksam för att jag andas, liten än.

    (hopas inte jag stör en positiv tråd)

Svar på tråden Tacksam: Vad är du tacksam för?