• Anonym (tomten)

    Vad ge för julklapp till min soc-tant?

    Vi har sen i somras haft stöd och hjälp av en underbar familjepedagog som verkligen ställt upp i allt och hjälpt framför allt min man att skapa de rutiner han behöver för att bli en så bra pappa och man som möjligt.


    Jag skulle vilje ge henne en julklapp, men vad kan man ge? 

  • Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?
  • Pentagram

    Något litet och personligt, gärna hemgjort. Det är tanken som räknas i det här fallet och det får inte vara på en nivå att det ser ut som en muta :/

  • Anonym (Nada)

    Självklart ingenting!

    Säg god jul bara, räcker gott!

    Hon gör bara sitt jobb!

  • Anonym (pepparkakor)

    En fin burk med hembakta pepparkakor tycker jag.

  • Mrs Okänd
    AngoStura skrev 2014-11-24 10:21:03 följande:
    Lugnande te, kanske, det kan väl en soctant behöva. Raggsockor? En chokladbit?

    Haha...lugnande te...varför inte lite valium...skojar bara...
  • AngoStura
    Mrs Okänd skrev 2014-11-24 10:33:25 följande:

    Haha...lugnande te...varför inte lite valium...skojar bara...
    Hade jag varit soc-tant hade jag definitivt behövt och uppskattat Valium
    Hörde på nyheterna i går att de i socialtjänsten har väldigt tung arbetsmiljö och mycket att göra.
  • Dixie

    Så bara för man gör sitt jobb, ska man inte visa omtanke?? Sån tråkig inställning.....


    Anonym (Nada) skrev 2014-11-24 10:17:07 följande:

    Självklart ingenting!

    Säg god jul bara, räcker gott!

    Hon gör bara sitt jobb!


  • Mrs Okänd
    AngoStura skrev 2014-11-24 10:47:48 följande:
    Hade jag varit soc-tant hade jag definitivt behövt och uppskattat Valium smile1.gif
    Hörde på nyheterna i går att de i socialtjänsten har väldigt tung arbetsmiljö och mycket att göra.

    Ja, det stämmer ju...men den allra bästa presenten hade väl då varit fler soc.tanter och mer i lön....=)
  • Anonym (Nada)
    Mrs Okänd skrev 2014-11-24 10:55:12 följande:

    Ja, det stämmer ju...men den allra bästa presenten hade väl då varit fler soc.tanter och mer i lön....=)


    Det är en myt att soctanter har mkt att göra. Detta är ngt de skyller på för att dom är för lågt utbildade och gör ett undermåligt jobb!
Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?