• Anonym (Kaffedraken)

    Gördel efter snitt?????

    Hej! Någon som haft gördel efter kejsarsnitt? Skriv gärna för och nackdelar. Ska göra snitt om 7 veckor och har gjort två innan, men aldrig använt gördel men läst om många som upplevt den positivt. Vilken har ni haft i så fall???

  • Svar på tråden Gördel efter snitt?????
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hade en Belly bandit efter mitt akutsnitt, väldigt skönt med stöd för ärret. Du kan nog ha vad som helst som går att spänna åt tight över magen dock.


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Anonym (Kaffedraken)

    [quote=74393110][quote-nick]kixan skrev 2014-11-24 17:24:47 följande:[/quote-nick]

    Hade en Belly bandit efter mitt akutsnitt, väldigt skönt med stöd för ärret. Du kan nog ha vad som helst som går att spänna åt tight över magen dock.

    Men man är inte för öm i magen för att sätta något tajt om?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nä, tvärtom var det värre att vara utan, kändes som att snittet skulle gå upp då.


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Anonym (Kaffedraken)
    kixan skrev 2014-11-25 11:21:13 följande:

    Nä, tvärtom var det värre att vara utan, kändes som att snittet skulle gå upp då.


    Ok tack :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade sånna där gördeltrosor. Tyckte det var superskönt, önskar att jag köpt det tidigare.


     


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 11:46:25 följande:

    Någon mer med erfarenhet?


    Jag gjorde kejsarsnitt för 6,5 vecka sedan och använde den här veckorna efteråt glammom.se/gordel/la-leche-league-gordel-belly-band/

    Jag tyckte den var grymt skön för den gav mig stöd, speciellt om jag promenerade etc. Dock är trosor med hög midja det viktigaste att köpa inför kejsarsnitt tycker jag, man vill inte ha en troskant mot såret (ärret). Bunkra upp med det innan!
  • Anonym (Kaffedraken)
    F89 skrev 2014-11-26 11:57:02 följande:

    Jag gjorde kejsarsnitt för 6,5 vecka sedan och använde den här veckorna efteråt glammom.se/gordel/la-leche-league-gordel-belly-band/

    Jag tyckte den var grymt skön för den gav mig stöd, speciellt om jag promenerade etc. Dock är trosor med hög midja det viktigaste att köpa inför kejsarsnitt tycker jag, man vill inte ha en troskant mot såret (ärret). Bunkra upp med det innan!


    Tack, precis den jag tittat på :) när började du använda den? Gjorde det inte ont i resten av magen att ha den på? Hur länge har man det på per dag?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Cornellia skrev 2014-11-26 11:49:59 följande:

    Jag hade sånna där gördeltrosor. Tyckte det var superskönt, önskar att jag köpt det tidigare.

     

     


    Cornellia skrev 2014-11-26 11:49:59 följande:

    Jag hade sånna där gördeltrosor. Tyckte det var superskönt, önskar att jag köpt det tidigare.

     

     


    Tack för svaret :) började du använda det direkt?
Svar på tråden Gördel efter snitt?????