• Äldre 24 Nov 15:59
    3846 visningar
    11 svar
    11
    3846

    Hur många sobril ska jag äta?

    Tog 10 mg för ca en timme sedan, känner inget. Har jättestark ångest nu som jag vill bli av med eller dämpa. 


    nyss tog jag 15mg till. Får se om de hjälper då.


    Hur fort får man effekt av sobril? 

  • Svar på tråden Hur många sobril ska jag äta?
  • Anonym (Ploja­n)
    Äldre 24 Nov 16:04
    #1

    Beror på om du ätit eller inte men du borde absolut känna av det inom 1 timme. Lägg den under tungan istället.

  • Påven Johann­a
    Äldre 24 Nov 16:06
    #2
    vaniljkaka skrev 2014-11-24 15:59:11 följande:

    Tog 10 mg för ca en timme sedan, känner inget. Har jättestark ångest nu som jag vill bli av med eller dämpa. 


    nyss tog jag 15mg till. Får se om de hjälper då.


    Hur fort får man effekt av sobril? 


    Hur stor dos du ska ta har väl din läkare informerat dig om? Du fick väl inte bara ett recept och en klapp på axeln, antar jag? 
  • Äldre 24 Nov 16:26
    #3

    1 tablett vid behov, 5mg. Ett skämt ju. INGEN människa känner något av det. Jag testar mig fram och ser hur många jag behöver för att må bättre. 

  • Påven Johann­a
    Äldre 24 Nov 16:33
    #4
    vaniljkaka skrev 2014-11-24 16:26:38 följande:

    1 tablett vid behov, 5mg. Ett skämt ju. INGEN människa känner något av det. Jag testar mig fram och ser hur många jag behöver för att må bättre. 


    Det är vansinnigt dumt gjort. 
  • Anonym (Madde­)
    Äldre 24 Nov 16:38
    #5

    Jag skulle inte ta mer än 20 mg åt gången (det är mycket). Försök att finna andra sätt att lindra ångesten. Vid extrem ångest hjälper inte alltid sobril. Nästa gång du är hos läkaren ska du ta upp doseringen. Jag tycker att stesolid fungerar bättre än sobril, men det är ju individuellt......

  • Anonym (vega)
    Äldre 24 Nov 17:00
    #6
    Påven Johanna skrev 2014-11-24 16:06:00 följande:
    Hur stor dos du ska ta har väl din läkare informerat dig om? Du fick väl inte bara ett recept och en klapp på axeln, antar jag? 
  • Anonym (vega)
    Äldre 24 Nov 17:01
    #7
    vaniljkaka skrev 2014-11-24 16:26:38 följande:

    1 tablett vid behov, 5mg. Ett skämt ju. INGEN människa känner något av det. Jag testar mig fram och ser hur många jag behöver för att må bättre. 


    Och du får obegränsat antal utskrivet av läkare?
  • Äldre 24 Nov 17:16
    #8

    Han ville knappt skriva ut sobril, därför gav han mig en sån låg dos bara för jag tjatade. aldrig att han skulle vela höja dosen eller ge mig annan benzo, sobril är ju den svagaste benzon dessutom. 


    Tur jag har tid till psyk snart, och får träffa en läkare där. Hoppas han där kan fatta att jag vill må bra, jag förtjänar väl att må bra.?


    Och ja jag vet att benzo bara löser problemet tillfälligt, men hellre de än att må skit HELA tiden. 

  • Anonym (SSK)
    Äldre 24 Nov 17:38
    #9

    Frågan är väl snarare, hur många sobril VILL du äta? Inte så att du är självmordsbenägen och vill ha lite publik?

  • Anonym (vega)
    Äldre 24 Nov 19:30
    #10
    vaniljkaka skrev 2014-11-24 17:16:26 följande:

    Han ville knappt skriva ut sobril, därför gav han mig en sån låg dos bara för jag tjatade. aldrig att han skulle vela höja dosen eller ge mig annan benzo, sobril är ju den svagaste benzon dessutom. 


    Tur jag har tid till psyk snart, och får träffa en läkare där. Hoppas han där kan fatta att jag vill må bra, jag förtjänar väl att må bra.?


    Och ja jag vet att benzo bara löser problemet tillfälligt, men hellre de än att må skit HELA tiden. 


    Tror att man är ännu mer försiktig att skriva ut "benzo" inom psykiatrin
  • Anonym (neh)
    Äldre 24 Nov 19:37
    #11

    Mitt svar skulle vara ingen Sobril alls. Skitmedicin som gör folk till puckon.

Svar på tråden Hur många sobril ska jag äta?