• Molotovcocktail

    Gravid vecka 4+4, blödning

    Hej! Hoppas på råd

    Jag plussade första gången i fredags (21/11) och har hittills tagit totalt 6 gravtest under helgen och idag, alla positiva. Hade bim igår söndag (23/11) och upptäckte en brun fläck i trosan. Såg ut som en brun flytning. Det kom sen inget mer och idag fick jag ytterligare blod på pappret, detta var ljusrosa och väldigt tunt. Inget i trosorna den här gången. Jag har inte ont och det är bara ett svagt svagt molande som hängt i sen 4-5 dagar.

    Jag har läst att man kan få en blödning i samband med förväntad mens och undrar om fler varit med om samma? Jag har alltså fått positiva test och antar att jag är gravid, men är detta början på ett mf? =(

    Tacksam om någon som varit med om samma ville svara.

  • Svar på tråden Gravid vecka 4+4, blödning
  • VanillaCoke

    Hej, har tyvärr inget svar på fin fråga men vi är lila långt gångna. Oxå i 4+4 :) (har läst att det är vanligt med en liten blödning i sambandet mensen skulle ha kommit)

  • Molotovcocktail

    Vad kul för dig =) hoppas det kommer gå bra! Försökt länge?

    Jag har ju också läst det och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Det är ju så tidigt så missfallsrisken är ju hög och det känns så sjukt jobbigt. Direkt när plusset kom så började oron över allt annat... Och så den här "spottinglika" blödningen gör ju att glädjen dämpas något.

  • VanillaCoke
    Molotovcocktail skrev 2014-11-24 18:17:10 följande:

    Vad kul för dig =) hoppas det kommer gå bra! Försökt länge?

    Jag har ju också läst det och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Det är ju så tidigt så missfallsrisken är ju hög och det känns så sjukt jobbigt. Direkt när plusset kom så började oron över allt annat... Och så den här "spottinglika" blödningen gör ju att glädjen dämpas något.


    Förstår precis! Jag grät av lycka sen är de enda ja tänker på missfall eller att det inte lever. Så himla jobbigt :( detta va det riktiga första försöket men vart utan p-piller i 3 månader! För dig då? :)
  • Molotovcocktail
    VanillaCoke skrev 2014-11-24 18:27:09 följande:

    Förstår precis! Jag grät av lycka sen är de enda ja tänker på missfall eller att det inte lever. Så himla jobbigt :( detta va det riktiga första försöket men vart utan p-piller i 3 månader! För dig då? :)


    Det här är vårt andra försök =) skulle gärna spola fram tiden några veckor. Tortyr det här =)
  • svårt att bli gravid
    Hej jag är inte säker på vilken vecka jag är i men när jag tog gravtestet så visade de sig mellan vecka 2 - 3 igår 23/11-14 jag har blödningar som gör mig orolig. Har haft en del missfall i mitt liv och det här är nytt för mig jag vill bara veta om jag ska göra något åt detta. Och i så fall vart ska jag vända mig? Jag känner mig inte bekväm när jag vet att jag har dessa blödningar. det är ljusrött men finns också lite klumpar i det. vad kan det innebära? vart ska jag vända mig? 

    tack på för hand. 
  • Molotovcocktail
    svårt att bli gravid skrev 2014-11-24 18:41:22 följande:

    Hej jag är inte säker på vilken vecka jag är i men när jag tog gravtestet så visade de sig mellan vecka 2 - 3 igår 23/11-14 jag har blödningar som gör mig orolig. Har haft en del missfall i mitt liv och det här är nytt för mig jag vill bara veta om jag ska göra något åt detta. Och i så fall vart ska jag vända mig? Jag känner mig inte bekväm när jag vet att jag har dessa blödningar. det är ljusrött men finns också lite klumpar i det. vad kan det innebära? vart ska jag vända mig? tack på för hand. 


    Usch förstår din oro =( hoppas den lille hänger kvar! Har tyvärr inga svar. Sitter i lite samma sits.
  • fruktskalet

    Jag har haft blödningar from v 8 och blödde ända till v 16 varje dag och har nu ibland rosa på pappret och är i v 31 och bebisen sprattlar runt i magen.

    Min bm sa att så länge det inte kommer klumpar eller gör jätteont sp kan man vara lugn. :)

    Lycka till!

  • Molotovcocktail
    fruktskalet skrev 2014-11-24 19:39:07 följande:

    Jag har haft blödningar from v 8 och blödde ända till v 16 varje dag och har nu ibland rosa på pappret och är i v 31 och bebisen sprattlar runt i magen.

    Min bm sa att så länge det inte kommer klumpar eller gör jätteont sp kan man vara lugn. :)

    Lycka till!


    Tack så mycket för de lugnande orden fruktskalet =)
  • Molotovcocktail
    VanillaCoke skrev 2014-11-24 20:56:01 följande:

    När har du tid hos barnmorska? :)


    Jag har inte ringt mvc än. Ville vänta någon vecka tills jag var säker på att det var någon idé. Eller verkar det dumt? =/ har bara vetat sen i fredags och när spottingen dök upp igår så kände jag att jag ville se vad det blev av alltihop...
  • Diche79

    Hej
    har en son på 1år. När jag var gravid med honom blödde jag
    flera gånger, varav en gång ren hel del - mina vita trosor
    var då helt röda!
    Men han klarade sig ändå:)

    Slemhinnorna är väldigt sköra i början och man blöder därför
    rätt lätt...

    Lycka till!

  • Qaroliine

    Jag fick en mindre blödning när jag skulle fått mens, men den var väldigt sparsam och gick över på 1-2 dagar. Det visade sig att jag var gravid.


    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • Enstoltungmamma

    Hej.

    Jag fick veta i fredags 18/12 att jag är/var gravid. Men igår lördags så hade jag och min sambo sex och efter kom bruna flytningar och rött på pappret när jag torka efter varje gång jag kissa.

    Idag söndag när jag vakna så kom det massor med blod typ som min mens ser ut när jag får den. Bara forsa.

    Har ringt 1177 även gyn men båda säger att jag ska avvakta och se eftersom det är så tidigt i graviditeten.

    De sa att jag ska göra ett nytt gravtest om en vecka.

    Orolig som attans.

    Det positiva är att blodet börjar bli mindre inte lika mycket som imorse.

    Vad tror ni? Kan det vara missfall eller kan man blöda så mycket även om man är gravid?

Svar på tråden Gravid vecka 4+4, blödning