• Anonym (anony­m)
    Äldre 24 Nov 18:25
    233 visningar
    2 svar
    2
    233

    inget val känns ok; medicin/sjuk

    har tid hos läkaren för en slags uppföljning snart..
    haft ett forlopp hos psykologe som snart tar slut men kan förlängas..
    samtidigt som det går bra, känns det mycket jobbigare
    jag orkar nästan ingenting, men kämpar ändå
    det gick bra att ignorera vissa ting när jag bodde själv, men nu inser jag att jag påverkar min man och nuvarande sambo sedan ett tag tillbaka
    jag har fått konstaterat depression och stressreaktion tiisdigare 
    jag klarar inte ¨medicinering pga vissa biverkningar och jag vill inte bli sjukskriven
    jag känner att jag borde göra något och att det är de två ovanstående jag kommer för till alternativ, men ingen av dem känns som en utväg
    några råd hade kanske hjälpt till mötet med läkaren...

  • Svar på tråden inget val känns ok; medicin/sjuk
  • Äldre 24 Nov 18:40
    #1

    Hej! Jag förstår vilken jobbig sits du är i och några råd som du kan ta med dig till läkaren är nog svårt att ge någon förutom att försöka se till att du får ordentligt med nattsömn. Det är ju inget konstigt med att man ibland mår dåligt i själen som världen ser ut men vi får aldrig glömma att livet också har ljuspunkter och påminna oss om det då det är som svartast,,, pröva att säga orden till dig själv. Sen är det bra om man kan tillåta sig själv att riktigt ge sig själv typ 20 min att gråta ut i ensamhet för att sedan säga till sig själv att - nu räcker det för den här gången, livet behöver gå vidare (så brukar jag göra). Jag skickar väl med en kram och en önskan att du ska hitta ut ur din sorg, för människor som har förmågan behövs i den här världen.

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 18:53
    #2

    tack och jo dålig sömn är både ett av symptom och orsaker och går ut över både privatlivet och arbetslivet .. :(

Svar på tråden inget val känns ok; medicin/sjuk