• tunrida

    missfall gravid igen utan mens?

    Hej den 13 oktober fick jag missfall och skrapades. Blödde i ungefär 1 vecka. I början på november hade vi sex igen första gången efter mf och har haft sex några gånger sen dess . Igårkväll gjorde jag ett gravtest de blev starkt positivt meddetsamma. Jag har inte haft nån mens efter mf. Kan jag vara gravid igen el är de så stark fortfarande 6 v efter mf?

  • Svar på tråden missfall gravid igen utan mens?
  • tunrida

    Pratade med en bm i förmiddags hon sa att de med största sannolikhet är en ny graviditet. Hade de varit rester kvar från förra grav hade jag fortsatt blöda och att gravtest inte ska visa positivt så lång tid efteråt. Men efter att jag läst här så verkar de va många som fått starkt positivt test upp till 9 v efter. Fick tid till ett ul på onsdag . Känns som en evighet tills dess dock ????

  • tunrida

    Ok är ju olika jag blöder väldigt lätt. Men 1 v efter skrapning blödde jag. Bm sa att om de hade varit rester efter fostret kvar hade de fortsatt blöda

  • Anonym (Tror att du är gravid)

    När jag gjorde abort så visade det positivt 8 veckor efter, men det blev svagare och svagare varje vecka.

    Om testet visar starkt positivt så tror jag helt klart att det är en ny graviditet! :) Testa med ett digitalt, så kan du ju kanske se om det överensstämmer med den vecka du borde vara i om du blivit gravid igen.

  • tunrida

    Jätte svårt att veta vecka när jag inte haft mens efter mf ???? gjort 3 gravtest o alla är väldigt starka o syns meddetsamma

Svar på tråden missfall gravid igen utan mens?