• Tamm

    Döda björnar/vargar?

    www.tv4.se/nyheterna/klipp/bj%C3%B6rnattacken-som-kunde-kostat-livet-3018865

    31 människor har skadats av björnar men ingen av varg vad jag minns, de har istället dödat en massa tamdjur.
    Man måste väga bort ev. nytta, emot de som skadas och koppla bort teoretisk nationalromantik.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Döda björnar/vargar?
  • RamboMannen

    Jaha? Hundar,hästar och annat skadar förmodligen mångt fler människor än dessa djur, ska vi inte ta bort dom också i så¨fall?

  • Tecum

    Jaga björn och varg så att de får en naturlig skygghet för människor och håll stammarna på en sådan nivå att människor kan hålla tamdjur och släppa jakthundar även i glesbygd.

  • Tamm
    RamboMannen skrev 2014-11-24 21:43:26 följande:

    Jaha? Hundar,hästar och annat skadar förmodligen mångt fler människor än dessa djur, ska vi inte ta bort dom också i så¨fall?


    De är nyttodjur liksom människor.
  • RamboMannen
    Tamm skrev 2014-11-24 21:58:25 följande:
    De är nyttodjur liksom människor.
    Jaså? På vilket sätt är en amstaff ett "nyttodjur"?
  • AstridH

    Jag har inga problem med vare sig björnar eller vargar. Jag väljer att citera Dwight från Office:

  • RamboMannen
    Tamm skrev 2014-11-24 21:58:25 följande:
    De är nyttodjur liksom människor.
    På vilket sätt är Anders Eklund ett "nyttodjur"?
  • Tamm

    Tamboskap, hundar och människor är generellt mer till nytta än skada.

  • Kereza
    Tamm skrev 2014-11-25 00:02:07 följande:

    Tamboskap, hundar och människor är generellt mer till nytta än skada.


    Är du på riktigt? Vad gör människan för Nytta?!
    Jag menar allvar - tala om för mig vad människor gör för nytta - som inte är i patetisk liga med "Tar hand om nästa generation människor", så lovar jag att berätta en grej vargar gör, som är till nytta, för varje punkt du kan komma på.
Svar på tråden Döda björnar/vargar?