• Äldre 24 Nov 22:14
    1055 visningar
    2 svar
    2
    1055

    Längtan efter barn, min man vill inte ha fler.

    Hej. Jag har alltid drömt om att vara ung mamma med 3 jämngamla barn.
    vi har 2 barn, på 3 och 1 år. Jag VILL så gärna ha ett barn till. Jag blev gravid för ett tag sen men vi förlorade barnet i vecka 8.
    Jag drömmer om en stor familj när jag sover, jag drömmer om att jag är 3barnsmamma. Jag kan se framför mig att vi har ett barn till.
    Jag blir galen på alla bebis bilder folk lägger ut. Jag vill så mycket ha ett barn till snart.
    Men de finns ett problem.. Min man vill inte ha fler. just nu? inte på flera år. Hans familj som alltid ska tycka till om allt tycker inte heller att vi ska skaffa fler.

    Vi har inget skydd mer än kondom.. jag vill så gärna bli gravid och jag vet inte vad jag ska göra.
    snälla ge mig tips och råd vad jag kan göra för att få bort denna barnlängtan eller göra för att min man ska vilja ha ett litet gry till..

    massa kramar R

  • Svar på tråden Längtan efter barn, min man vill inte ha fler.
  • Äldre 31 Dec 04:56
    #1

    Jag är nästan i samma sits, antar att jag kommer vara där med en dag. Vi har en son på ett år drygt nu. Jag känner mer och mer för varje dag en längtan efter ett syskon. Min sambo verkar helt emot. Då har jag inte ens vågat ta upp det då jag märker vad han tycker. Är så ledsen. Vill ju inte tvinga honom till något han inte vill, men jag vill ge vår son ett syskon rätt så tätt och så längtar jag efter graviditeten och bebistiden, ja även förlossningen. Det är så underbart, eller jag vet ju inte hur nästa blir.
     Sen så vill jag även ha många barn, alla behöver inte komma tätt, men vill inte att någon blir ensam i sin ålder. Tycker att år -15 eller -16 vore så passande då första kom -13 men efter det blir det för långt mellan... 


     


     Åh önskar att jag inte behövde känna såhär. Jag förstår inte vilken tur alla andra verkar ha :/ Blir så avundsjuk, utan att mena det. Drömmer hela tiden om det...

  • Äldre 31 Dec 05:08
    #2

    Ha du inget jobb?

    De flesta av oss inser drömmar är just drömmar, och fokuserar på verkliga livet efter det. En del drömmar uppfyller man, andra inte. Det är helt ok.

    Borja dröm om att se dig själv som annat än en mamma! Det finns oändliga roller därute för just dig!

Svar på tråden Längtan efter barn, min man vill inte ha fler.