• Anonym (25)

    Varför slutar kvinnor att skriva?

    Varför slutar kvinnor ibland att chatta med mig utan någon anledning?

    Jag menar, det är inte så att de "bara" blir upptagna en stund och glömmer meddela detta, utan frånvaron blir oftast permanent.

    Jag personligen kan inte tvinga någon att vidhålla kontakten med mig, naturligtvis. Men själv hade i sådant fall erkänt mitt beslut för kvinnan, ärligt och uppriktigt innan avslutet.

    (Notera: Detta gäller inte män som generellt är otrevliga, utan hyggliga personer som mig, som har denna otur).

  • Svar på tråden Varför slutar kvinnor att skriva?
  • kanalltidblibättre
    Anonym (25) skrev 2014-11-24 22:52:14 följande:

    Varför slutar kvinnor ibland att chatta med mig utan någon anledning?

    Jag menar, det är inte så att de "bara" blir upptagna en stund och glömmer meddela detta, utan frånvaron blir oftast permanent.

    Jag personligen kan inte tvinga någon att vidhålla kontakten med mig, naturligtvis. Men själv hade i sådant fall erkänt mitt beslut för kvinnan, ärligt och uppriktigt innan avslutet.

    (Notera: Detta gäller inte män som generellt är otrevliga, utan hyggliga personer som mig, som har denna otur).


    Du kanske inte fångar deras intresse? Om man är slätstruken eller humorlös går man bort, speciellt på nätet.
  • Anonym (E)

    För att man pratar med väldigt många och fortsätter med de man tycker är mest intressanta.

  • Nyfiken gul

    för mig är chatt ungefär som sms.  Man skriver om lite ditt och datt fram o tillbaka en stund och sen är det bra.   

    Vill man chatta med mig mer än 5-7 min gör man klokt i att ringa mig istället.  

    Sitter man dessutom och bara pratar om vardagliga saker och livet i allmänhet så kan jag absolut lämna chatten för att gå på toan, svara i telefon, springa ner och hämta pizza eller något och även komma på att andra saker behöver göras och jag bryr mig inte så mycket om att chatten fortfarande är igång. 

    chatt är liksom bara förlängd sms.  

    Jag skulle dock aldrig lämna en chatt där vi pratar om riktigt viktiga saker som kräver genomtänkta svar och där det kan vara direkt jobbigt att ta det på telefon. Kanske när en kompis krisar eller liknande. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (25)
    kanalltidblibättre skrev 2014-11-24 23:01:49 följande:

    Du kanske inte fångar deras intresse? Om man är slätstruken eller humorlös går man bort, speciellt på nätet.


    Jag kanske är lite tråkig. Men en väldigt bra lyssnare, som är pålitlig och sympatisk. Är inte det viktigt nog? Vill man en massa kul räcker det väl med Parlamentet eller något annat.
  • Anonym (25)
    Anonym (E) skrev 2014-11-24 23:06:14 följande:

    För att man pratar med väldigt många och fortsätter med de man tycker är mest intressanta.


    Ett tips för mig borde ju kanske då vara att hitta någon som inte pratar med för många.
  • Anonym (25)
    Nyfiken gul skrev 2014-11-24 23:10:42 följande:

    för mig är chatt ungefär som sms.  Man skriver om lite ditt och datt fram o tillbaka en stund och sen är det bra.   

    Vill man chatta med mig mer än 5-7 min gör man klokt i att ringa mig istället.  

    Sitter man dessutom och bara pratar om vardagliga saker och livet i allmänhet så kan jag absolut lämna chatten för att gå på toan, svara i telefon, springa ner och hämta pizza eller något och även komma på att andra saker behöver göras och jag bryr mig inte så mycket om att chatten fortfarande är igång. 

    chatt är liksom bara förlängd sms.  

    Jag skulle dock aldrig lämna en chatt där vi pratar om riktigt viktiga saker som kräver genomtänkta svar och där det kan vara direkt jobbigt att ta det på telefon. Kanske när en kompis krisar eller liknande. 


    Läste du längst ned i TS?

    Det är alltså inte frånvaron i sig jag hakar mig upp på. Jag gör naturligtvis också mina behov, eller annat. Men det jag råkat ut för är kvinnor som troligen tröttnat på mig, men inte vågar berätta detta.
  • DickRex

    Det är lustigt, att i alla dessa relationsrelaterade (märkligt ord) trådar så frågar sig alla vad det motsatta könet gör, och varför. Med tanke på att man inte kan förändra någon annan, utan bara sig själv så borde frågan "Vad gör jag..." vara intressantare att ställa och få svar på.

  • Nyfiken gul
    Anonym (25) skrev 2014-11-24 23:39:17 följande:
    Läste du längst ned i TS?

    Det är alltså inte frånvaron i sig jag hakar mig upp på. Jag gör naturligtvis också mina behov, eller annat. Men det jag råkat ut för är kvinnor som troligen tröttnat på mig, men inte vågar berätta detta.
    ja jag läste och detta var mitt svar..  Det handlar kanske i många fall om att man faktiskt inte har mer att säga för stunden och därför går och gör något annat.   

    Jag säger ju inte hejdå i ett sms om en kompis messar om lite ditt och datt utan jag slutar bara svara helt enkelt och ingen har då nånsin ifrågasatt varför jag slutar svara efter ett tag.  Det är bara så det är. 

    samma gäller i chatt , i alla fall för mig.  När jag tycker jag pratat klart så tystnar jag helt enkelt.  

    man har ingen anmälningsplikt eller så. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Lena)

    Är det samma tjej som slutar svara efter ett tag eller är det flera olika som slutar svara efter ett tag? 

Svar på tråden Varför slutar kvinnor att skriva?