• Anonym (17åring)

    friendzone

    hej, ja är en snubbe på 17 år rätt stor (190+cm lång) ser inte ut som 17.. men men

    varje gång ja blir intresserad av en tjej å hon av mig, så börjar de bra, men sen så tappar hon alltid intresset å friendzonar mig :( ja fattar inte varför, pallar inte bli mer till åtlöje, och ja e fan 17 år å har inte legat än? :((( börjar fan bli orolig å vill inte mista mina få ungdomsår ja har kvar, alla tjejer i min ålder är så fina :( 

    alla som känner mig säger att ja e snäll å har humor, och kan prata om allt mellan himmel å jord.. men får ändå inte till de :( 

    hjälp

    p.s visste inte var ja skulle lägga tråden.

    och nej ja har inte 1000 finnar i ansitet å är ovårdad, har lite skäggstubb å är hygienisk.

  • Svar på tråden friendzone
  • Anonym (omg)

    Du är 17 år.... Du har knapt lärt dig använda diskmaskinen... 

    Bara för att du är trevlig och snäll mot en tjej betyder inte det att hon är skyldig dig sex. Leta på badoo eller KIK om du är så desperat...

  • Anonym (17åring)
    Anonym (omg) skrev 2014-11-24 23:26:38 följande:

    Du är 17 år.... Du har knapt lärt dig använda diskmaskinen... 

    Bara för att du är trevlig och snäll mot en tjej betyder inte det att hon är skyldig dig sex. Leta på badoo eller KIK om du är så desperat...


    nä men va ger de för signaler när en tjej man känt någon vecka frågar om man vill ut å träffas? å skriver å smsar heeeela tiden :( kanske ba ja som e konstig
  • Anonym (omg)
    Anonym (17åring) skrev 2014-11-24 23:34:49 följande:
    nä men va ger de för signaler när en tjej man känt någon vecka frågar om man vill ut å träffas? å skriver å smsar heeeela tiden :( kanske ba ja som e konstig
    Ärligt? Ja det är du som är konstigt, och har en väldigt snevriden syn. Om det hade varit en kille som frågade om ni skulle ut och träffas? Som smsade hela tiden? Då hade du aldrig tänkt att han var intresserad av dig. 

    Tagga ner bara, det kommer när det kommer. 
  • Anonym (17åring)
    Anonym (omg) skrev 2014-11-24 23:42:18 följande:
    Ärligt? Ja det är du som är konstigt, och har en väldigt snevriden syn. Om det hade varit en kille som frågade om ni skulle ut och träffas? Som smsade hela tiden? Då hade du aldrig tänkt att han var intresserad av dig. 

    Tagga ner bara, det kommer när det kommer. 
    de e ju inte bara sms å fråga om vi ska ut, man märker blickar å tecken, du vet va ja menar! ja tror ja e lite för på dock :/
  • Anonym (omg)
    Anonym (17åring) skrev 2014-11-24 23:47:13 följande:
    de e ju inte bara sms å fråga om vi ska ut, man märker blickar å tecken, du vet va ja menar! ja tror ja e lite för på dock :/
    Ja det tror jag med. Man blir otroligt skrämd av en sån kille, :/ Chilla på flörtar fronten och bli kompis med tjejerna istället! En äkta vän är mer värt än alla ligg i hela världen! lol 
  • Anonym (17åring)
    Anonym (omg) skrev 2014-11-24 23:54:02 följande:
    Ja det tror jag med. Man blir otroligt skrämd av en sån kille, :/ Chilla på flörtar fronten och bli kompis med tjejerna istället! En äkta vän är mer värt än alla ligg i hela världen! lol 
    de e ju de som e problemet, ja vill ha en flickvän inte en kompis, ja har nog me kompisar 
  • Anonym (Var rak)

    Om du tycker att du fått bra kontakt med nån du är intresserad av så berätta att du är intresserad. Inte för snart men vänta heller inte för länge. Max en vecka skulle jag säga, annars är risken stor att hon utgår ifrån att du inte vill ha mer än vänskap.

    Men för allt i världen tjata inte. Får du ett nej eller ett svar som inte är ett ja så lägg inte ned onödigt med energi på att få personen att ändra åsikt då ses du bara som needy och klängig.

  • Anonym (Kom igen)

    Fast om du bara ser tjejer som potentiella flickvänner blir det lite creepy. Jag fattar, du vill ha en tjej. Jag ville ha en kille när jag var i din ålder. Men kom ihåg att tjejer är människor precis som killar, de är inte en annan art. Nu låter det som att du inte tar dig tid att hitta en tjej DU är intresserad av utan bara siktar in dig på första bästa i din närhet som råkar vara tjej och trevlig mot dig.

    NÄR du blir intresserad av nån, för att just hon är fin och en MÄNNISKA du vill träffa mer, visa det. Säg det helst rakt ut vid lämpligt tillfälle, men håll dig lugn.

    Och snälla, sluta använda uttrycket "friendzona", det är extremt töntigt. Det får det att låta som att du tycker att tjejer enbart är till för en sak, och om hon "bara" vill vara din vän är hon värdelös/ointressant. Tack för den liksom.

  • Anonym (17åring)
    Anonym (Kom igen) skrev 2014-11-25 11:34:27 följande:

    Fast om du bara ser tjejer som potentiella flickvänner blir det lite creepy. Jag fattar, du vill ha en tjej. Jag ville ha en kille när jag var i din ålder. Men kom ihåg att tjejer är människor precis som killar, de är inte en annan art. Nu låter det som att du inte tar dig tid att hitta en tjej DU är intresserad av utan bara siktar in dig på första bästa i din närhet som råkar vara tjej och trevlig mot dig.

    NÄR du blir intresserad av nån, för att just hon är fin och en MÄNNISKA du vill träffa mer, visa det. Säg det helst rakt ut vid lämpligt tillfälle, men håll dig lugn.

    Och snälla, sluta använda uttrycket "friendzona", det är extremt töntigt. Det får det att låta som att du tycker att tjejer enbart är till för en sak, och om hon "bara" vill vara din vän är hon värdelös/ointressant. Tack för den liksom.


    ja har massvis me tjej vänner, och känner inget behov mer av de heller :/ sen ser ja att om man ligger å myser i en soffa inte som vänskapligt heller, utan de utger signaler. och om man ska tänka som ni gör att alla tjejer e bara vänner så kan man lika gärna bli homosexuell :(
  • Schna
    Anonym (Kom igen) skrev 2014-11-25 11:34:27 följande:

    Fast om du bara ser tjejer som potentiella flickvänner blir det lite creepy. Jag fattar, du vill ha en tjej. Jag ville ha en kille när jag var i din ålder. Men kom ihåg att tjejer är människor precis som killar, de är inte en annan art. Nu låter det som att du inte tar dig tid att hitta en tjej DU är intresserad av utan bara siktar in dig på första bästa i din närhet som råkar vara tjej och trevlig mot dig.

    NÄR du blir intresserad av nån, för att just hon är fin och en MÄNNISKA du vill träffa mer, visa det. Säg det helst rakt ut vid lämpligt tillfälle, men håll dig lugn.

    Och snälla, sluta använda uttrycket "friendzona", det är extremt töntigt. Det får det att låta som att du tycker att tjejer enbart är till för en sak, och om hon "bara" vill vara din vän är hon värdelös/ointressant. Tack för den liksom.


    Håller med här.

    Låtsas inte vara intresserad av en tjej som vän om du egentligen bara vill ha henne som flickvän och ingenting annat, då blir du svår och otydlig att umgås med. Man kan absolut inte anta att hon förstår vad du egentligen tänker. Och det är bara taskigt att säga att hon friendzonar dig i det läget, hon tror ju att det är det du vill. Vilken besvikelse det blir för er båda där.
Svar på tråden friendzone