• Anonym (killen)

    Oj-hon va FUL ofixad. Vill inte ha henne

    Hej. Jag dejtar en tjej som jag börjat fatta tycke för.


    Han är en jättesnygg och fin tjej, och hennes personlighet är bra. Igår så går jag på stan med min kompis. Då ser jag en ful tjej som kommer emot oss. Hon hade på sig mjukiskläder, håret uppsatt i någon ful tofs, och glasögon. Jag tänkte "vad är det där för fuling". Sedan ser jag att det är hon...min dejt! OMG.... vad ful! Asså ser hon ut så utan smink och utan att ha fixat sig? Jag personligen tycker jag ser riktigt bra ut och är snygg utan att behöva fixa sig. Jag lägger vax osv, men jag behöver inte ens lägga det. Jag ser bra ut oavsett, och jag ser bra ut i mjukis och sånt också. Men jag väljer, trots det, att fixa mig. Skulle ALDRIG gå ut med mjukis och utan vax. Men detta var förvånande... asså hur kan det vara så stor kontrast på henne från att vara ofixad och fixad. Kvinnor har tendensen att gå runt ofixade när de skaffat barn, så jag tänker mig att hon kommer gå runt ofixad när vi får barn. Jag tänker inte höra av mig mer till henne. Hon har sms-at mig, men jag har svarat henne taskigt och kallt. Hon skrev nyss en ledsen smiley till mig... kände nu att jag kanske gått för långt och är allt för taskig i mina svar till henne. Hon kan exempelvis berätta om sin dag och då svarar jag "mm trevligt". osv... Vad borde jag säga till henne? Jag kan inte säga att jag tyckte hon var ful ofixad. Måste ha en bättre ursäkt.

  • Svar på tråden Oj-hon va FUL ofixad. Vill inte ha henne
  • Anonym (tönt)

    Jag tycker att du ska lämna henne ifred o ge henne chansen till att hitta en annan kille som inte bara accepterar o tycker om henne när hon är "fixad"!

  • Dixie

    "Det är inte dig det är fel på, det är jag" kan du väl säga till henne! Det är ju sant!

  • Kriya

    I relationer hör till att ha tålamod med varandra och successivt, respektfullt och utan att kliva in på den andras integritet, försöka hitta ett gemensamt förhållningssätt mot varandra och omvärlden i alla bemärkelser. T ex mjukiskläder går att diskutera tillsammans. Om du vill att allt ska vara perfekt från början till slut kanske du inte ska engagera dig i någon. Om du så ensidigt bryr dig om hennes utseende var du nog aldrig kär i henne på riktigt. Varför strö salt i sår och vara "taskig och kall" mot henne. Räcker väl med att skriva, "Jag är ledsen men jag vill avsluta vår relation. Hoppas ok". Det är rakt och ärligt, går inte att missförstå.

  • Anonym (ful som stryk)

    Därför jag aldrig fixar mig. För att slippa göra mina pojkvänner besvikna. Är ful som stryk till vardags. Piffar upp mig vid enstaka tillfällen om det är fest eller nåt. Tänker att det är bättre om pojkvännen blir positivt än negativt överraskad liksom.

  • Anonym (killen)
    Anonym (ful som stryk) skrev 2014-11-24 23:41:03 följande:

    Därför jag aldrig fixar mig. För att slippa göra mina pojkvänner besvikna. Är ful som stryk till vardags. Piffar upp mig vid enstaka tillfällen om det är fest eller nåt. Tänker att det är bättre om pojkvännen blir positivt än negativt överraskad liksom.


    Är det inte jobbigt att vara ofixad? Tycker det är trevligt att vara fixad.
  • Anonym (ful som stryk)
    Anonym (killen) skrev 2014-11-24 23:43:50 följande:

    Är det inte jobbigt att vara ofixad? Tycker det är trevligt att vara fixad.


    Nä. Sparar en massa tid och pengar. Och slipper en massa beautydiggers som bara är ute efter min (falska) skönhet.

    Mina nära och kära har vant sig vid att jag är ful som stryk och bryr sig inte längre (de svimmar inte längre av fasa vid åsynen av mig åtminstone). Och själv tycker jag att det är rätt skönt att slippa ha en massa klet i håret och på läpparna.
  • Lady Unicorn

    Skriv "Jag är en ytlig idiot som bara bryr mig om hur du ser ut. Såg dig i naturligt tillstånd på stan och du lever inte upp till mina krav". Stå för vem du är och låt henne hitta en kille som tycker hon är vacker och fin även i mjukiskläder, glasögon och tofs. 

Svar på tråden Oj-hon va FUL ofixad. Vill inte ha henne