• Mirand­a85
    Äldre 24 Nov 23:05
    1811 visningar
    6 svar
    6
    1811

    Vad är det som händer?

    Vi hade vårt första samlag den 21/11 och vårt andra den 23/11 alltså igår.

    I syftet att skaffa en bebis.

    Nu mår jag as konstigt. Jag har haft en sån smärta långt upp i min livmoder plus mina äggstockar! Släpper inte!!!! Jag har ont i ryggen, buken och det strålar smärta i högra ben.

    Jag har haft diarré och varit allmänt sinnesförvirrad känns det som.

    Det är omöjligt att vara gravid - men vad i hela friden är detta?

  • Svar på tråden Vad är det som händer?
  • Äldre 24 Nov 23:10
    #1

    Det känns lite tidigt för det också, men utomkveds?

  • Mirand­a85
    Äldre 24 Nov 23:17
    #2
    Ciconiidae skrev 2014-11-24 23:10:19 följande:

    Det känns lite tidigt för det också, men utomkveds?


    Eh nej. Borde vara lika tidigt för det också.
  • Äldre 25 Nov 00:06
    #3

    Har du koll på din ÄL? Man kan få ont när ägget lossnar. Jag märkte inte av att jag hade det ibland förrän jag planerade barn. Innan har jag nog bara viftat bort det som tillfällig magont utan att reflektera över det. Om det inte går över och det blir värre bör du nog kolla upp det, men det är nog ingen fara. Lycka till, hoppas du får goda nyheter om två veckor. :)


    Miranda85 skrev 2014-11-24 23:17:31 följande:

    Eh nej. Borde vara lika tidigt för det också.


  • Mirand­a85
    Äldre 25 Nov 12:23
    #4
    Ciconiidae skrev 2014-11-25 00:06:30 följande:

    Har du koll på din ÄL? Man kan få ont när ägget lossnar. Jag märkte inte av att jag hade det ibland förrän jag planerade barn. Innan har jag nog bara viftat bort det som tillfällig magont utan att reflektera över det. Om det inte går över och det blir värre bör du nog kolla upp det, men det är nog ingen fara. Lycka till, hoppas du får goda nyheter om två veckor. :)


    Tack för ett bra svar!

    Idag mår jag mycket bättre. Läste att man kan känna när ägget blir befruktad!

    Kan jag göra testet om två veckor om det är min ägglosnsing nu?
  • Äldre 25 Nov 15:04
    #5

    Jag plussade på ÄL +10, men svagt. Tidigare än så är det nog inte så troligt att du plussar. Så tidigt är risken även stor att du får negativt även om du är gravid, många får dessutom tidiga missfall på BIM som de inte vetat om om de inte testat. Därav väntar många till BIM eller efter BIM.


    Miranda85 skrev 2014-11-25 12:23:03 följande:

    Tack för ett bra svar!

    Idag mår jag mycket bättre. Läste att man kan känna när ägget blir befruktad!

    Kan jag göra testet om två veckor om det är min ägglosnsing nu?


  • Äldre 26 Nov 11:44
    #6

    Jag kände när ägget befruktades både vid min första graviditet och vid denna graviditeten. Det känns som mensvärk ungefär. Håll tummarna, du har säkert blivit gravid!

Svar på tråden Vad är det som händer?