• sofiesan

    Tips hur man får sin 5 mån att sova mer än20 min på kvällen?

    Från början sov han jättebra ville sova för natten kl nio så då la vi honom då och sen kanske han vaknade kl ett för nästa mål.

    Nu sover han kanske högst 20 min och vägrar somna om och får jag honom att göra de så vaknar han efter ytterligare 20 min. Detta gör han även dagtid. Har prövat allt tycker jag men tar gärna emot fler tips!

    Sen vet jag att han bara är 5 mån och har alla sina faser och behov men ändå!

    Tacksam för svar!??

  • Svar på tråden Tips hur man får sin 5 mån att sova mer än20 min på kvällen?
  • lövet2

    Från början var han nyfödd. Han kommer aldrig mer i resten av sitt liv att sova som en nyfödd. Utvecklingen ska gå framåt och inte bakåt ...

  • sofiesan

    Oj tack verkligen ett givande svar hörru


    lövet2 skrev 2014-11-25 05:56:07 följande:

    Från början var han nyfödd. Han kommer aldrig mer i resten av sitt liv att sova som en nyfödd. Utvecklingen ska gå framåt och inte bakåt ...


  • lövet2
    sofiesan skrev 2014-11-25 23:44:06 följande:
    Oj tack verkligen ett givande svar hörru
    Men sant. Du har fallit i en fälla som många föräldrar faller i. De tittar längtande bakåt och vill att det ska vara som det var då, i stället för att med förväntan titta framåt och se åt vilket håll barnet utvecklas.
  • sofiesan

    Men va? Äru full eller?

    Finns vö inte en förälder som onte är full av förväntan av sitt barns utveckling?

    Jag bad om sömnråd för att ha en bebis som vaknar var 20e min är halvkul för alla! Har ingenting med att jag ser tillbaka


    lövet2 skrev 2014-11-25 23:51:32 följande:

    Men sant. Du har fallit i en fälla som många föräldrar faller i. De tittar längtande bakåt och vill att det ska vara som det var då, i stället för att med förväntan titta framåt och se åt vilket håll barnet utvecklas.


  • lövet2
    sofiesan skrev 2014-12-07 22:15:32 följande:
    Men va? Äru full eller?
    Finns vö inte en förälder som onte är full av förväntan av sitt barns utveckling?
    Jag bad om sömnråd för att ha en bebis som vaknar var 20e min är halvkul för alla! Har ingenting med att jag ser tillbaka
    Det jag försökte få dig att förstå, var att barnet inte gör fel. Det är dina förväntningar som är fel. Babyn sover som en normal baby gör, och du vill hitta ett sätt för babyn att bete sig onormalt för sin ålder.

    Förstår du nu vad jag menar?
Svar på tråden Tips hur man får sin 5 mån att sova mer än20 min på kvällen?