• calipp0

    Stor oro

    Är i vecka 26 med andra barnet. Har ej haft ont speciellt mkt fram tills den senaste veckan.

    Min mamma lämnade oss i stor sorg för en vecka sedan, 53 år och kämpat mot cancern de senaste 3,5 åren <3

    Har varit mkt gråt och jobbiga stunder den vecka och jag har börjat bli rejält oroad för hur detta påverkar bebisen samt min kropp. Haft smärtor, liknande sammandragningar de senaste 6 dagarna, flera ggr per dag sant mkt molande värk i magen.

    Är de nått som kan tyda på att bebis ej mår bra av min inre stress?

  • Svar på tråden Stor oro
  • Dockan

    Bebisen mår nog bra,

    Det är nog värre med dig.... Stress mm utlöser sammandragningar, vila för att försöka motverka dem. Kontakta din BM och beskriv situationen, kanske en extra kontroll vore bra i din situation. Mycket för att lugna men även få koll på sammandragningarna. Glöm inte att äta, bebisen tar det den behöver från dig men du blir utlakad.....

    Och jag lider med dig i din sorg, så tungt. Ta hand om dig...

  • calipp0

    Försökt få tag på min BM men inte pratat med henne än.

    Är ju inget farligt egentligen med sammandragningar oftast men är rädd att dem ska starta något såhär tidigt =(

    Försöker få i mig mat för bebisen varje dag men man känner ju hur slut man är. Dels att han antagligen tar de mesta jag får i mig och att man knappt får sova nått om nätterna.

    Tack för dina ord, ska försöka ta hand om mig så gott de går

  • Dockan

    Det är ju vanligare med sammandragningar med andra barnet, gentemot en förstagångsföderska. Man kan uppleva dem både tidigare och kraftigare, men med det sagt är det ju ändå bra att försöka vila för att minska styrkan och frekvensen på dem lite.

    Förstår absolut oron för bebisen, men om du oroar dig för dig själv och tar väl hand om dig så mår bebisen också bra. Lite lagom självisk helt enkelt, vilket är svårt att vara oftast...

Svar på tråden Stor oro