• Anonym (ts)
    Äldre 25 Nov 01:15
    3651 visningar
    5 svar
    5
    3651

    Betydelse av filmkväll?

    Om jag frågar en kille som jag dejtar om han vill komma över på en filmkväll, betyder det då att vi förväntas ha sex? Vill inte att han ska missuppfatta. Hur ska jag formulera mig? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Betydelse av filmkväll?
  • Anonym (Ja)
    Äldre 25 Nov 01:20
    #1

    Jag hade nog förutsatt att det var det jag menade om jag bjöd hem en kille på film.

    Men om du är rak och säger att du inte är ute efter sex än så blir det inga missförstånd :)

  • Äldre 25 Nov 01:23
    #2

    Jag har aldrig dejtat men jag skulle nog uppfatta det som kodord för sex ja. Som anonym sa, du får vara rak och ärlig helt enkelt så slipper du missförstånd. :)

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 25 Nov 01:31
    #3
    +1

    Nej jag hade inte uppfattat det som det direkt. Har blivit hembjuden på många filmkvällar av potentiella dejter och visst brukar det leda till sex förr eller senare men inte alltid på första filmkvällen. Däremot har det blivit lite mysa i soffan i alla fall. Brukar också spela roll vad det är för film man bjuder hem på. Men har ni haft sex tidigare så tror jag nog att han tolkar det som att ni ska ha sex efter filmen, men inte istället för.

  • Anonym (lm gu)
    Äldre 25 Nov 01:36
    #4
    Anne89 skrev 2014-11-25 01:23:33 följande:

    Jag har aldrig dejtat men jag skulle nog uppfatta det som kodord för sex ja. Som anonym sa, du får vara rak och ärlig helt enkelt så slipper du missförstånd. :)


    "Wollen wir Fi(lm gu)cken?", på svenska "Ska vi se film? är kodord för sex, ja. 
    Vad är egentligen kodordet för kram och puss? För hångel?
    Kanske bäst klargöra även det innan.
  • Stårsc­han
    Äldre 25 Nov 08:45
    #5

    Alltså - förväntas folk verkligen ha sex HELA tiden numera? Är det helt ute att umgås utan sex? Hade jag bjudit in en kille på filmkväll och han sedan hade blivit sur för att det blev film och inte sex så hade jag ärligt talat trott att han var lite lätt efterbliven - om det inte var så att vi var ett par och hade ett sexuellt förhållande sedan innan. Men även om så var fallet så är man väl inte tvungen att sära på benen för att få umgås med en kille man trivs ihop med, eller?

    Jag tycker faktiskt att det är förfärligt att man ska behöva vara övertydlig. Visst  - blir det sex efter filmen så kan väl det vara najs, absolut, men inte ska man behöva skriva någon på näsan att "du är välkommen hit för att titta på film - men det blir inget  automatiskt sex bara för att jag släpper in dig i mitt hem"

Svar på tråden Betydelse av filmkväll?