• Anonym (Varför)

    Svag

    Hur kan man sluta vara så Svag, när det komma till att slutta tänker på sitt ex.
    F*n trött, fysiks och psykisk, likna ett lik, och pallar inte med något, bara att tage hand om barnen.
    Vill bara åker bort, stanna där och börja trivs med livet.

    snart 5 månader, i samma känslor, i samma kapitel, i samma historia.
    Jag vet träning och motion, men fungera inte för min del, jag sitter bara fast...... När kommer dagen, när man vakna och lyfter upp armarna och kan andas vanligt igen?

    Hur fixa ni att komma vidare?

     

  • Svar på tråden Svag
  • DickRex

    Du är en hel människa, och inte en halv utan honom. Du är stark som tar hand om barnen. Nu ska du bara ta hand om dig själv lite ibland.


    ...och undvik att läsa vad du tror att jag skriver mellan raderna.
  • Anonym (Varför)

    Kanske skriva som en tjej.
    Men er Honom

    Men ja jag vet, men det känns så långt, okar inte hålla på så här mera.

  • DickRex

    Det kanske låter tungt, men lösningen kommer inte att falla ner från himlen en dag, utan du måste se till dina behov och vad som kan lösa din situation. Söka hjälp om det blir för jobbigt...


    ...och undvik att läsa vad du tror att jag skriver mellan raderna.
  • Vibeche

    Det handlar mycket om mindfullness. Det du tänker är du. Om du helar tiden ältar och ältar så fastnar du. Bestäm att imorgon avsätter du 1 timme till ältande kl. 20.00 sen får du inte gör det mer den dagen. Hitta peppmusik att lyssna på, håll dig upptagen resten av dagen.

    Det första du gör när du ser dig själv på morgonen är att säga till dig själv i spegeln hur JÄVLA bra du är. Du är tex bäst på att spela fotboll med barnen, ge dem frukost, eller tvätta bilen eller vad som. BOOOOSTA dig själv. Du är ett kap och ditt ex en jävla looser som missar DIG!

    Jag vet att det inte är lätt och man faller tillbaka. Men jobba mot att släppa ältandet och att stärka dig själv.

    Kram

  • Anonym (Varför)

    Ja du har helt rätt, men er inte kommit till det steg än, alt kännes svårt, att gå på jobb, att sova, ja det er svårt.
    Jag som vart ett sån stark människor förut.
    Jag som vart en "badass" er blivit en pytte liten skit, där inte ens kan få mitt liv att fungera pgr av en fruntimmer, tycker det är hemsk.

  • Vibeche

    Det är helt naturligt. Du är bara mänsklig. Jag känner precis som du emellanåt. Jag var också stark knnan och vet du vad. Ta inte på dig skuld som inte är din. Du är du och du duger! Ännu mer. Du är fantastisk. Hitta tillbaka dit. Kram

  • Anonym (Lusen)

    Skriv alla dina tankar. Nu i efterhand tror jag att det hade hjälpt mig när jag blev lämnad. Grubblade ich ältade massor. Tror att jag inte kunde acceptera utan letade efter någon sorts "lösning". Nu när tiden har gått så är tankarna mer på plats. Har fått någon sorts helhetsbild, accepterat och börjat sörja på riktigt.

    Kram.

  • Anonym (Det tar tid)

    Det tar tid att komma över någon man älskat. Det är ok att må dåligt. Du är inte en svag människa. Du sörjer. Helt normalt.

    Men det är nog bra som någon skrev att inte älta hela tiden. Men om du behöver så älta en stund, och försök sedan tänka på något annat. Med tiden, sakta men säkert så läker du.

Svar på tråden Svag