• Anonym (fattar inte)

    Sexövergrepp vs manlig gynekolog?

    Kan nån förklara för mig?

    Jag läser på en del ställen om en del kvinnor (gravida) som VÄGRAR manliga gynekologer vid undersökningar för att dom har varit utsatt för sexuella övergrepp tidigare i livet.....

    Men hur lyckas man då bli gravid??

    Allvarligt, kan man ligga med en man så kan man väl bli undersökt av en gynekolog som är av manligt kön?

    En undersökning har ju INGET sexuellt över sig alls....

    Jag fattar? Fler än jag som inte fattar?

    Förklara!

  • Svar på tråden Sexövergrepp vs manlig gynekolog?
  • Mio

    För det första är det väldigt svårt att sätta sig in i varje kvinnas situation och känslor då alla är olika. Jag tycker därför att den här tråden känns lite off. 
    Men det är ju inte självklart att en kvinna har haft sex för att hon är gravid, vi har rört oss förbi det "tvånget" i dagsläget. 
    Dessutom, att ha sex med en man du känner, som du har en relation till, är en helt annan sak än att ha en främmande man "grävandes" i underlivet. 

  • Anonym (Men hallå)

    Menar du att du verkligen inte fattar skillnaden mot att bli undersökt av en totalt okänd man på det innersta mest privata stället vi har och att med ömhet och kärlek dela med sig av sin kropp till en person man älskar och litar på?

    Som du själv säger, en undersökning har inget sexuellt värde som helst. Det hade ju inte eventuella övergrepp för kvinnan som blev utsatt heller, men det sätter ändå kroppsliga och själsliga ärr.


    Suck.....

  • Anonym (hanna)

    Men det är väl skillnad på att ligga med någon man älskar och känner tillit till än en främling som ska ta i ens kropp och vara nere och känna på det mest privata?!

    Kan du verkligen inte förstå skillnaden på en främmande manlig gyn än någon man litar på och känner?

Svar på tråden Sexövergrepp vs manlig gynekolog?