• Anonym (098)

    Han har känslor för mig, jag har inga

    Hej! 
    Jag är en tjej som är 19 år gammal. Under några år har jag blivit sårad fram och tillbaka av några killar samt utnyttjad sexuellt. 
    Har varit i ett förhållande som tog slut efter ett år, blev jätte ledsen och sårad, efter det har jag bara haft olika kk's (inte samtidigt). 

    I somras träffade jag en kille som jag först inte alls tyckte om eller blev attraherad av men lite fram och tillbaka så träffades vi igen, denna gången nyktra. 
    Han visade starkt att han var intresserad och jag litade så himla mycket på han. Lite för blint, för en dag för 2 månader sedan släppte han bomben och sa att vi inte kan ha ett förhållande men att han gillade mig grymt mycket. Blev sårad gånger tusen av denna killen. Just denna tidperioden hade jag många andra runt om kring mig och jag kunde släppa känslorna på ganska kort tid, gick där efter vidare. 

    I slutet av hela denna historian så träffade jag en kille som hade gått i min paralellklass på gymnasiet och jag såg han endast som en vän där och då. Han var ju översnäll och go så jag tänkte jag ger det en liten chans och lär känna han bättre. Många gånger har han sagt att han vill något mer med mig till mina vänner och sedan har dom frågat och pushat. Idag har jag kommit i fund med att jag inte har några känslor för han, att vi är ganska olika och har inget direkt gemensamt (mer än att dricka på krogen). 
    Såklart kom det upp och jag sa det till han. Han blev såklart besviken men vad jag ska jag göra? 

    Han vill fortfarande vara vän med mig och ses osv, men vill ju inte alls såra han så tror det skulle varit bättre att prata mindre med han osv. 

    Tänker jag rätt? Vad skulle ni göra i min sits? Är så kluven..

  • Svar på tråden Han har känslor för mig, jag har inga
  • lin08

    Några råd. Ta hand om din integritet och självkänsla när du träffar någon. KK låter osunt och inget man mår bra av, tror jag i alla fall.
    När det gäller den andra killen, om du inte vill vara vän med honom ska du inte vara det. Blir väldigt konstigt att vara vän med någon man inte genuint gillar.

    Avslutar med ett tips:
    Du kan inte skriva "till han" osv, det heter "till honom". Viktigt i alla typer av sammanhang med jobb, offentlig kommunikation osv.

  • lin08

    En tankeställare:
    Man behöver inte ha en kille heller. Kan vara skönt att vara ensam ett tag och bena ut vem man är och vad man vill.
    Jag har också varit 19 år och trott mig behöva bekräftelse från killar som visat att de vill ha mig.
    Lycka till och stå på dig!

Svar på tråden Han har känslor för mig, jag har inga