• Sugarpiehoneybunch

    Navelpiercing fråga!

    Var och piercade naveln idag. Har varit piercad där förut, för många år sen.
    Är lite fundersam såhär i efterhand.. Ska jag rengöra så som piercaren sa att jag skulle göra, eller så som det står på förpackningen jag köpte av honom?
    För så som det står på förpackningen rengjorde jag förra gången jag hade... :)
    Och hur länge ska man vänta innan man byter smycket? Minns inte alls hur länge jag väntade sist..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 20:55
    Har två följdfrågor! :)

    Hur länge ska man rengöra piercingen 2 gånger om dagen?
    När kan man byta till en annan piercing?

  • Svar på tråden Navelpiercing fråga!
  • Sugarpiehoneybunch
    Knappisen skrev 2014-11-26 01:37:24 följande:

    Vad är skillnaden på vad han sa och vad som står på förpackningen?


    Jag tycker skillnaden är stor. 
    Han krånglade till det och sa att jag skulle ta ett glas (?) och fylla det med vatten, lägga i några droppar av rengöringen och doppa tops i det och rengöra med och sen spola av.
    Det som står på förpackningen och så som jag gjort förra gången jag hade navelpiercing är att man ska ta några klickar i handflatan, gnugga upp ett lödder och tvåla in hela piercingen.

    Så vad ska man gå efter egentligen? Jag gjorde en chansning ikväll och gjorde så som det står på förpackningen när jag stod i duschen.
  • Knappisen

    Ja det va väl rätt stor skillnad :p

    Känns som att han tycker att du ska blanda ut rengöringen med vatten eller så för att den kanske är stark eller så, vissa kanske är känsliga eller något. Jag skulle nog köra på den grejen o början när den är lite känslig och sen tvätta som det står på förpackningen när du inte är lika öm. Kan inte minnas hur jag tvättade någon av Mina piercingar eller hur länge jag väntade med att byta :(

  • barajag01

    Min piercare sa exakt samma! Så jag gjorde som han sa till en början men sen gjorde jag som det stod på flaskan när den inte var så känslig längre

  • Sephrenia89

    Alla mina piercingar har jag första tiden kört med koksaltslösning i ett snapsglas och sedan hållit emot och när det gått en stund har jag tvättat noggrannare med doppade tops, har små injektionsrengörings tussar som de använder hos piercing och inom läkarvården när det känts som det behövs.

  • Anonym (Topsis)

    Tvättade knappt annat än med vatten och tops i början. Men jag var galet öm. 


    Efter typ 4 dagar hade ömheten lagt sig och jag körde någon tvålgrej och rucka på staven upp o ner i naveln. 

Svar på tråden Navelpiercing fråga!