• Anonym (Galen­?)
    Äldre 26 Nov 09:29
    1874 visningar
    7 svar
    7
    1874

    Dras till mitt vidriga EX

    Jag lever just nu i ett fyra år långt förhållande och jag och min sambo älskar varann och har det jättebra. Vi har bra sex, riktigt bra men jag vill ändå ha mer.

    Innan min nuvarande relation var jag tillsammans med en annan kille, ganska muskulös och lång va han. Jag har regelbundet drömt sexuella drömmar om mitt ex sen den dagen vi gjorde slut. Det har som minst varit en gång i månaden jag drömt detta men nu under det senaste halvåret har det blivit oftare, ca en gång i veckan och nu har jag drömt om det nästan varje natt i flera veckors tid. Detta har fått mig att vilja kontakta mitt ex men jag dras från att göra det av flera anledningar.

    ~Jag vill inte svika min sambo, samtidigt vet jag att han aldrig skulle få reda på det (det man inte vet mår man inte dåligt över)

    ~ Jag och mitt ex hade en ganska dramatisk relation där han sällan va snäll mot mig varken psykiskt eller fysiskt och jag har många gånger fått dra mig undan för att få honom sluta kontakta mig (han är lite av en stalker)

    ~ Jag har sett mitt ex ett flertal gånger det senaste året då han kommit förbi mig på jobbet (kanske av en slump eller rent medvetet) och då har vi inte ens hälsat på varann.

    ~ Han har dessutom inte kvar sin muskulösa och grova kropp utan har blivit ett fetto (Om man får säga så)

    Svaret är ju självklart men jag vet ändå inte vad jag ska göra. Suget efter honom är så starkt, nästintill outhärdligt. Jag har inga kärlekskänslor för honom utan vill bara träffa honom för att ha sex. Jag tror jag blivit galen men kan ni hjälpa mig att hantera detta?

  • Svar på tråden Dras till mitt vidriga EX
  • Anonym (hjälp­)
    Äldre 26 Nov 09:40
    #1

    Kontakta en psykolog som kan hjälpa dig för du har ett självdestruktivt problem. Skulle du träffa ditt ex så kan du säga hej då till det liv du lever nu. Oavsett om din nuvarande får reda på det eller ej.

  • Anonym (Galen­?) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 10:08
    #2

    Fler råd?

  • Äldre 26 Nov 11:14
    #3

    Ta reda på ifall din sambo inte tänder på tanken.
    Jag vet - det är svårt att tro, men inte helt ovanligt. Själv skulle jag bli enormt upphetsad om min fru hade sådana tankar, men det skulle hon nog inte tro om mig heller.

  • Anonym (hjälp­)
    Äldre 26 Nov 12:14
    #4
    udda man lkpg skrev 2014-11-26 11:14:31 följande:

    Ta reda på ifall din sambo inte tänder på tanken.

    Jag vet - det är svårt att tro, men inte helt ovanligt. Själv skulle jag bli enormt upphetsad om min fru hade sådana tankar, men det skulle hon nog inte tro om mig heller.


    På vilket vis skulle denna "vetskap" hjälpa TS?
  • Äldre 26 Nov 12:17
    #5

    Som du själv skriver så är svaret på din fråga ganska självklart.

    tror iof inte det är så ovanligt att ha sexuella fantasier om allt möjligt konstigt, men jag tror att man ska skilja på fantasi och verklighet, så länge det bara är en fantasi så är det relativt harmlöst för dig och din omgivning , när man omsätter tankar till handlingar så följer oxå konsekvenser med.... och de är inte alltid lika roliga.

    Visst du kan säkert intala dig själv att du kan äta kakan och ha den kvar eftersom din partner aldrig kommer få reda på vad du gjort, men jag tror du själv förstår att det inte är ett speciellt bra sätt att ha ett förhållande på (gå bakom ryggen på varandra) och att det är något som kan komplicera ditt liv ganska rejält (du beskriver ditt ex som en ganska otrevlig typ) , och desutom resultera i att ditt nuvarande förhållande spricker....

    Rente generellt så tycker jag att om man har stora problem med att kunna kontrollera impulser av att omsätta fantasier till verklighet, så bör man nog gå och prata med någon om det. Kan man gå omkring med fantasier utan att det stör en i vardagslivet så är det inga problem, om suget däremot är så passt påtagligt att man upplever det som att man inte kan kontrollera sig , så blir det ett problem som kommer påverka ditt / ert liv.... håller med någon annan som skrivit.. gå och parat med någon om det... man behöver inte vara knäpp för att prata med en terapeut eller psykolog... vem vet det kanske hjälper ?

  • Anonym (kräft­an)
    Äldre 26 Nov 21:42
    #6

    Varför tänder du så mycket på ditt ex?

    Kan du inte träffa honom på en fika så kanske du tappar suget, typ ser hur tjock han har blivit och hur dålig personlighet han har, då lär du bli rätt avtänd??

  • Anonym (Dokto­rn)
    Äldre 26 Nov 21:55
    #7
    udda man lkpg skrev 2014-11-26 11:14:31 följande:

    Ta reda på ifall din sambo inte tänder på tanken.
    Jag vet - det är svårt att tro, men inte helt ovanligt. Själv skulle jag bli enormt upphetsad om min fru hade sådana tankar, men det skulle hon nog inte tro om mig heller.


    En sådan störning som du verkar ha är du ganska ensam om att ha.
    Skulle TS komma med ett sådant förslag så skulle en normal man direkt lämna henne.

    TS bör själv söka upp psykolog och få kontroll på sina problem alternativt tala om hennes fantasier för sin kille så han kan gå vidare mot en annan bättre och stabilare tjej.
Svar på tråden Dras till mitt vidriga EX