• Frökenfrykena

    Hur mycket/lite rakar sig du och din partner när det gäller kroppshår

    Som rubriken lyder: Hur mycket/lite rakar sig du och din partner när det gäller kroppshår?

    Detta är en "undersökande" tråd då jag, min sambo och flera andra av våra vänner är nyfikna på hur det ser ut med rakningen bland par i Sverige år 2014/2015 och vilken allmän "trend" som råder bland män och kvinnor idag.

    Det spelar ingen som helst roll om du är gift, sambo, särbo eller kk.

    Det spelar heller ingen roll vilket kön din partner har men skriv gärna ut det då "undersökningen" blir tydligare så.

    Skriv gärna ut din och din partners ålder och hemvist (stad) och om ni har barn

    Ni får gärna följa denna typ av mall (se nedan) så blir det tydligare för alla.

    Alla förspråkare för eller mot kroppshår får lufta sina värderingar/känslor någon annanstans då denna tråd endast ska vara i "undersökande" syfte.

    Mall: (Ju mer detaljerande beskrivning, desto bättre) 

    Hon, 30 år, sambo, ett barn, Stockholm -
    Vaxar benen (mer noga/ofta på sommarhalvåret),
    rakar armhålorna,
    rakar blygdläpparna och upptill på venusberget likt en lite smalare variant av bikinilinjen. Håret upptill trimmas dock inte utan är full längd.

    Han (33 år, sambo, ett barn, Stockholm -
    Rakar bröstet (har inte så mycket),
    trimmar håret i armhålorna kort,
    rakar pung, penis och anus helt (upp till naveln och ut en liten bit på insida lår)

    Skriv på GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-28 13:34
    Hon, 31 år, sambo, två barn, Stockholm -
    Vaxar benen (mer noga/ofta på sommarhalvåret),
    Rakar armhålorna,
    Rakar likt en lite smalare variant av bikinilinjen. Håret trimmas dock inte utan är full längd.

    Han (33 år, sambo, två barn, Stockholm -
    Rakar bröstet (har inte så mycket),
    Trimmar håret i armhålorna kort,
    Rakar pung, penis och anus helt (upp till naveln och ut en liten bit på insida lår)

  • Svar på tråden Hur mycket/lite rakar sig du och din partner när det gäller kroppshår
  • Anonym (Tjej 20)

    Jag: tjej, 20 år, sambo

    Rakar hela benen samt bort allt mellan benen minst en gång i vecka. Sparar ibland en smal strima av stubb liksom "uppepå". Rakar armhålorna typ varann dag. Noppar bort enstaka hårstrån från magen

    Min sambo: kille 20 år. Rakar penisen men låter resten av könsbehåringen vara kvar. Han trimmar det ibland med sax för att det inte ska bli allt för långt. Rakar sig under armarna ibland

  • Anonym (Kvinna 42)

    Jag, gift kvinna, 42
    Rakar armhålorna, benen (inte så noga på vintern), bikinilinjen och muschen. Noppar skäggstrån och grova hår runt bröstvårtorna.

    Maken, 43. Rakar kinderna och halsen. Är vackert lurvig på resten av kroppen.

  • Anonym (wut?)
    Anonym (Tjej 20) skrev 2014-11-26 10:01:54 följande:

    Min sambo: kille 20 år. Rakar penisen men låter resten av könsbehåringen vara kvar.


    Allvarligt? Har han hårväxt på penisen?

    Finns det ens?

    Det trodde jag var ungefär lika ovanligt som att ha hår på handflatorna.
  • Frökenfrykena
    Anonym (wut?) skrev 2014-11-26 10:40:45 följande:
    Allvarligt? Har han hårväxt på penisen?

    Finns det ens?

    Det trodde jag var ungefär lika ovanligt som att ha hår på handflatorna.
    Klart att många män har hår vid roten som ju får anses vara en del av penisen eller? Att det sen inte växer så högt upp på penisen är en annan sak.

    Återigen, inget ifrågasättande av andra, ställa frågor visst, men inga antydningar som känns kritiska tack!
  • Anonym (ò.Ó)

    Hon, 31 år -
    rakar/trimmar ingenting öht

    Han 28 år -
    rakar/trimmar ingenting öht

  • Anonym (Tjej 20)

    Han är ju inte direkt långhårig på kuken men som på många andra har han lite hår i roten sv penisen som han rakar bort. Det är inte mycket hår vi talar om.


    Anonym (wut?) skrev 2014-11-26 10:40:45 följande:

    Allvarligt? Har han hårväxt på penisen?

    Finns det ens?

    Det trodde jag var ungefär lika ovanligt som att ha hår på handflatorna.


  • Anonym (naturligt)
    Anonym (ò.Ó) skrev 2014-11-26 10:49:23 följande:

    Hon, 31 år -

    rakar/trimmar ingenting öht

    Han 28 år -

    rakar/trimmar ingenting öht


    Ni verkar helt underbara:)
  • Frökenfrykena

    Inga fler som är intresserade av att svara?

    Vore kul om denna tråd kunde ge ett ordentligt underlag för hur det ser ut idag bland par i Sverige:)

  • Anonym (ò.Ó)

    jag förstår ärligt talat inte vad som är så intressant med folks eventuella kroppsbehåring

  • Anonym (Anonym)

    Han 40. Rakar PP, mage, bringa.

    Hon 38: rakar PM.

Svar på tråden Hur mycket/lite rakar sig du och din partner när det gäller kroppshår