• Anonym (Bf)

    Kan inte sluta tänka

    Jag hänger inte med mig själv, mina tankar.. Varför får jag dessa tankar och varför kan jag inte bara Släppa? Om någon har teorier så är det väldigt välkommet. Jag kanske bara behöver ventilera..

    Jag har ett ex sen tre år tillbaka. Året efter vår separation umgicks vi och vi sov hos varandra tre-fyra gånger i veckan. Jag ville såklart vara tillsammans med honom men jag avvaktade och ställde inga krav (mesigt men jag kände inte att jag kunde ställa krav). Jag frågade honom ett par gånger hur han kände för oss och låg men fick inga svar. Efter ett år orkade jag inte mer och jag frågade rakt ut om vi skulle sluta ses. Han svarade först ja, sen kanske och att det kanske var bäst... Eller? - vi slutade ses. Började ses två gånger i månaden, fika/middag/bio under år 2 efter separationen. Sedan flyttade jag och vi har kontakt en gång i veckan typ och jag har sovit hos honom två gånger det senaste året.

    Det var det praktiska :)

    Jag har bett honom om hjälp att släppa honom (självkart är det helt Mitt ansvar) men jag tänkte att om han kunde säga det han inte säger dvs: "jag vill inte ha dig. Jag vill inte vara tillsammans med dig" jag vet att jag borde fatta det själv.. Men som svar fick jag bara att han inte kan säga det.

    Han säger att han behöver hitta sig själv och att han vill vara själv och inte letar efter någon tjej. Varför kan jag inte fatta och bara säga tjarå! Det enda jag gjort i flera (!) år är att hoppas. Jag har inte ens träffat andra killar. Har inte ens intresserat mig.

    Och då kan man tycka att det kanske är nyckeln till det hela, men jag vill inte tvinga mig när jag inte vill och har "hjärtat" nån annanstans....

    För någon vecka sen skickade han några låtar till mig (aldrig hänt förut inte ens när vi var tillsammans) och bjöd hem mig till hans nya lägenhet...

    Nu ska jag börja avsluta. Sista: vi är vänner på fb och insta. Varför berörs jag av att han omger sig av tjejer, gillar alla deras bilder, halvnaket och mindre halvnaket? Att han lägger till flera nya tjejer i veckan? Varför gör det mig ledsen? Varför är Jag så dum som tycker att det ser ytligt ut och "flamsigt" bara för att jag själv blivit en bitterfitta. Han är så himla fin, varför omge sig av så många, och så himla många yngre?

  • Svar på tråden Kan inte sluta tänka
  • Anonym (Inte Bra)

    Du får göra, så här:

    Åk till han på en gång, säg åt han att du vill ha klar besked, nu om ni skal vara tillsammans  eller inte.
    Säger han något annat än Vi skal vara tillsammans, då säger du "vi är slut då"

    Turn around and never come back.

    Han använder dig ju bara till något bättre kommer fram, dom åren du har använd på han får du aldrig tillbaka, du kanske kunna har haft en trevlig liten familj just nu?
    Du kanske kunna ha sett världen?

    Du är er kär i han, därför bli du svartsjuk, om han inte kan vara ärlig med dig och visa trygghet då, strunt i han, se till att få klar besked nu, och inte på SMS, mail eller facebook, nope look him straight in they eys.

    På andra sidan vet jag själv hur kärlek fungera, och att man kan vänta och vänta om man bara känner ett pytte liten hopp.  

  • Anonym (Bf)

    Tack för ditt svar. Jag skulle Så Himla Gärna åka till honom och se och höra honom säga: jag vill inte ha dig. Dels för min egen skull men oxå för hans skull. Så att han vet att han sagt det. Och typ får stå för det.

    Men samtidigt: det är Tre år sedan. Är det inte jättecreepy Om jag skulle säga något sådant efter tre år? Borde jag inte bara glida undan tyst och stilla? Och tänka: det skulle jag gjort för två år sedan. Kom ihåg till nästa gång.

    Som du sa, jag är medveten om att jag slösat min tid. Och kanske borde jag då ta den sista kraft jag har och verkligen stämpla ut, hur pinsamt och otajmat det än är. Bara för att undvika att lägga ner ännu mer tid...

  • Anonym (Inte Bra)

    Personligt ville jag inte ljuga om jag har känslor for han/hon, jag är själv i en situation där ex´et inte vill mig, jag har skrivit flera gånga att jag saknar henne, och hon svara tillbaka att hon inte gör det (jag skriver inte varje dag, och inte något cry baby), men jag vill inte köra med att vara kall när jag inte er det, jag komma alltid att berätta vad jag känner och hur jag känner, så er jag.

    Nu er det ganska nytt mellan ex´et och jag, (5 mdr) men jag kommer att sluta säger att jag älskar/saknar henne när jag känner för det, eller hon hitta annan, igen jag er inte creepy, men ärlig.

    Tycker att i särskild med tanken på hur du mår och hur du tänker, då tycker jag det ville vara bäst att vara ärlig, och faktisk stilla ett ultimatum
    Och Nej jag tycker inte det er creepy att du säger till han att nu er det dags att tag et val.

    Kanske kan fråga han, hur han ser är? hur han ser äran förhållanden, är det ett förhållanden eller inte.

    Jag fick faktisk den fråga av min i dag ex, när vi hade varit KK i 1 år typ, då frågat hon om vad vi håll på med, och att hon vilja hitta något seriöst om jag inte var redo för det, var det kanske tack och hej.
    Jag funderat inte ens på grejen, och vi vart tillsammans i 8 år och fick två barn, (att det inte håll är en annan historier)

    Och tänk så här, om du vill bli fri din svart sjuka, då er det väl ända sätt att få någon form av trygghet i äran förhållande, och veta att han ändas vill vara med dig.

     

  • Anonym (Bf)

    Jag vill oxå vara ärlig med mina känslor... Men rädd för att jag kanske verkar tjatig. Men har nästan kommit dit där jag hellre är utan honom än har det såhär. För han verkar tro att allt är vanligt, trots att jag sagt flera flera gånger att jag har känslor.

    Allt lutar åt att jag får ta upp det en sista gång. Bryta helt liksom.

    En fråga, "betyder" det något när någon (han i detta fall) lägger fokus på så många olika tjejer?

  • Anonym (Inte Bra)
    Anonym (Bf) skrev 2014-11-26 12:56:47 följande:

    Jag vill oxå vara ärlig med mina känslor... Men rädd för att jag kanske verkar tjatig. Men har nästan kommit dit där jag hellre är utan honom än har det såhär. För han verkar tro att allt är vanligt, trots att jag sagt flera flera gånger att jag har känslor.

    Allt lutar åt att jag får ta upp det en sista gång. Bryta helt liksom.

    En fråga, "betyder" det något när någon (han i detta fall) lägger fokus på så många olika tjejer?


    Först, du är vill inte tjatig om ni har haft det så här i 3 år, då tycker jag att du är motsättningen av tjatig, du er ju den perfekte "stand by" tjej.

    Tycker du måste ta upp det, du måste vetta klart hur det skal bli, jag ville vara helt slut av bara att tänker på livet komma bli, och när det kanske kan bli mera eller inte.

    Jag ser det åt två håll, (nu känner jag inte din situation till 100) men att:
    1:Han söker runt för att hitta den rätta tjej, (är han tillsammans med någon av dom)

    2: Han tester att gör dig Svartsjuk, for att han kanske tycker om att bliv bekräftat av din svartsjuka?

    Men det er ju svårt att säger, men slutta att pin dig själv, hit någon som vill dig till 100, han er väl inte den ända fisk i havet
  • Anonym (Bf)

    Jag tycker att det här är jättejobbigt. Men jag tror att han tror att vi är vanliga vänner. Vi hörs ju bara en gång i veckan nu. - och av Den anledningen tror jag att jag är tjatig som tar upp något som va relevant för tre år sedan... Jag tror inte att han ser på vår kontakt som ett problem eftersom han inte tycker om mig..

    Tack för dina svar :) nej han är inte den enda fisken i havet, men en av dom finaste :)

Svar på tråden Kan inte sluta tänka