• Svar på tråden Rutiner 2 månaders
  • Flickan och kråkan

    I den åldern har de haft som rutin att amma när de önskat och sovit när de varit trötta samt fått ny blöja när den varit kissig eller hade bajsat. Ja, det var väl det. De har bott i sjal.

  • nozpa

    Med första hade vi inga rutiner alls. Hon sov i sin säng från ca 20-21 på natten. Det var väl det.

    Med andra och tredje är så var det väl att vi gick ut varje förmiddag efter frukost. Men det var ju pga storasyskon som skulle ut o leka osv.

    Dom får äta, sova när dom vill. Badar gör vi efter dom kräkts så det blir hyffsat ofta. Blöjbyte efter matning samt där emellan om det behövts..

    Vet inte vad för rutiner du menar riktigt?

  • Ellie89

    Min bebis är 3 månader kan säga vi inte direkt har några rutiner. Hört att i början ska man följa deras rytm liksom?? Han sover när han är trött osv.. Men han börjar väl få in en någorlunda sovrutin dock är den inte helt 100 än. Räknar med att det tar några månader innan han får haj på det där :)

  • Mrs Moneybags

    Jag följde bara min sons egna tider när han var så liten. Ammade på begäran och han fick sova när han ville sova.

    Det dröjer nog lite längre innan man kan ha några krav på rutiner...

  • Annelie 76

    Rutiner började vi med vid 8 månaders ålder, innan behövdes det inga. Då gick det bra att följa bebisens egen rytm.

  • Natulcien

    Rutiner? Hur menar du? Han fick mat när han var hungrig, han fick sova när han var trött och vara vaken när han ville vara vaken. Vi tog promenader med vagnen dagligen, gosade och bytte hans blöjor vid behov.

Svar på tråden Rutiner 2 månaders