• dennis02

    Feminister - är det inte dags att ta bladet från mun..

    och erkänna vad det är ni egentligen vill. I flera trådar där feminism kritiseras här på FL så menar de svarande feministerna att feminismen inte är något hot mot mannen. Men att de ljuger bevisas av ett inlägg av en bloggande feminist som brukar få mycket kommentarer:

    www.arsinoe.se/malet-kan-aldrig-vara-feminismen-i-sig-utan-att-avskaffa-den-samhallsordning-som-gor-feminismen-nodvandig/

    Samt att Isabella Löwengrip blev utsatt för "rasande" feminister när hon som offentlig kvinna inte ville kalla sig feminist.

    www.aftonbladet.se/nyheter/article18351088.ab

    Är det inte dags att bekänna färg och erkänna att ni föraktar mannen och vill krossa  och underkuva i synnerhet den vite mannen.

    Det finns feminister som inte anser att det är hederligt att som vissa feminister gör  gömma sin kamp bakom en stryka-medhårs-mentalitet.


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Feminister - är det inte dags att ta bladet från mun..
  • Paulina P P

    "att de ljuger bevisas av ett inlägg av en bloggande feminist" - vilka är "de"?

    Jag kan kalla mig feminist, men jag är inte organiserad öht. Jag träffar inte andra feminister och diskuterar och smider planer. Det är ett förhållande till verkligheten och ett synsätt, precis som att man har ett visst synsätt om man är kristen eller moderat eller vegetarian.

    Alla som kallar sig feminister tycker inte exakt likadant. De är enskilda individer. Den där bloggande feministen tycker på ett sätt. En del andra som känner sig som/kallar sig feminister tycker på ett annat sätt.

  • Paulina P P

    och erkänna vad det är ni egentligen vill. I flera trådar där vegetarianism kritiseras här på FL så menar de svarande vegetarianerna att vegetarianism inte är något hot mot köttätare. Men att de ljuger bevisas av ett inlägg av en bloggande vegetarian som brukar få mycket kommentarer:
    - - - -

    Samt att Isabella Löwengrip blev utsatt för "rasande" vegetarianer när hon som offentlig kvinna inte ville kalla sig vegetarian.

    - - - -

    Är det inte dags att bekänna färg och erkänna att ni föraktar köttätare och vill krossa  och underkuva i synnerhet den vite köttätaren.

    Det finns vegetarianer som inte anser att det är hederligt att som vissa vegetarianer  gör  gömma sin kamp bakom en stryka-medhårs-mentalitet.

  • dennis02
    Paulina P P skrev 2014-11-26 13:57:21 följande:

    "att de ljuger bevisas av ett inlägg av en bloggande feminist" - vilka är "de"?

    Jag kan kalla mig feminist, men jag är inte organiserad öht. Jag träffar inte andra feminister och diskuterar och smider planer. Det är ett förhållande till verkligheten och ett synsätt, precis som att man har ett visst synsätt om man är kristen eller moderat eller vegetarian.

    Alla som kallar sig feminister tycker inte exakt likadant. De är enskilda individer. Den där bloggande feministen tycker på ett sätt. En del andra som känner sig som/kallar sig feminister tycker på ett annat sätt.


    Ja men tillhör man samma ideologi bör man väl sträva mot samma mål och vara något sånär överens om vilka riktlinjer som gäller? Annars blir det ju väldigt förvirrande för oss som ämnar ta ställning för eller emot feminism, om feminister inbördes inte är överens om vägvalet s.a.s.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Zuzanne
    dennis02 skrev 2014-11-27 06:50:17 följande:
    Ja men tillhör man samma ideologi bör man väl sträva mot samma mål och vara något sånär överens om vilka riktlinjer som gäller? Annars blir det ju väldigt förvirrande för oss som ämnar ta ställning för eller emot feminism, om feminister inbördes inte är överens om vägvalet s.a.s.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
    Det gemensamma målet är jämställdhet mellan de olika könen. Inte bara lagförd jämställdhet utan även socialt. Så länge män tjänar mer baserat på sitt kön är det ojämställt. Så länge kvinnor blir slutshameade är det ojämställt. Så länge män inte får vårdnaden om barnen trots att han är en bättre lämpad förälder är det ojämställt, så länge män tror sig ha rätt till kvinnors kroppar är det ojämställt, osv, osv. Inte svårt va?
  • FiaMedFunkk
    Paulina P P skrev 2014-11-27 08:48:51 följande:
    Visst finns det rabiata feminister som hatar män, men de är knappast fler än de rabiata kvinnohatande männen.
    Hur vet vi det? Har vi kartlagt detta?
  • Pentagram
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 09:16:20 följande:
    Hur vet vi det? Har vi kartlagt detta?
    Tja, tittar vi på sådant som gamergate, näthat o d där en mängd kvinnor får ta emot en löjligt massa våldtäktshot, får sina konton hackade, bilder spridda osv...och jämför med några enstaka starkt manskritiska skribenter som uttrycker sig skarpt på sina egna bloggar så skulle jag nog säga att det väger över lite på ena sidan...

    Du kan ju enkelt testa själv. Skriv en manskritisk blogg under kvinnonamn och en kvinnokritisk blogg under manligt namn och jämför reaktionerna...
  • FiaMedFunkk
    Pentagram skrev 2014-11-27 11:32:27 följande:
    Tja, tittar vi på sådant som gamergate, näthat o d där en mängd kvinnor får ta emot en löjligt massa våldtäktshot, får sina konton hackade, bilder spridda osv...och jämför med några enstaka starkt manskritiska skribenter som uttrycker sig skarpt på sina egna bloggar så skulle jag nog säga att det väger över lite på ena sidan...

    Du kan ju enkelt testa själv. Skriv en manskritisk blogg under kvinnonamn och en kvinnokritisk blogg under manligt namn och jämför reaktionerna...
    Eller så kollar vi på Twitter, där det verkar vara jargong att hata män.
  • Pentagram
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 11:43:18 följande:
    Eller så kollar vi på Twitter, där det verkar vara jargong att hata män.
    Någon form av statistik på det, särskilt jämfört med jargongen om kvinnohat?
  • 3barnspappan

    Jag är feminist.
    Jag är man.
    Jag hatar inte män.

Svar på tråden Feminister - är det inte dags att ta bladet från mun..