• Äldre 26 Nov 13:34
    757 visningar
    6 svar
    6
    757

    Resa 32+4 till 32+6 EU

    Hej

    Vi ska på min mans konferens i Paris hade vi tänkt. Jag som medföljande. Vi kommer hem på natten när jag är i vecka 32+6. Borta söndag till tisdag.

    Vi hittat ingen bra försäkring som täcker vård av barn och mor vid ev tidig födsel SAMT transport hem om barnet måste tex ligga i kuvös.

    Har ni erfarenhet att resa sent i graviditet? Hade ni extra försäkring? Hände något?

    Jag har haft en komplikationsfri graviditet hittills ( är i vecka 31) och jag och bebisen mår superbra men börjar bli nojjig över resan nu.

    Tacksam för alla svar!

    ????

  • Svar på tråden Resa 32+4 till 32+6 EU
  • Äldre 26 Nov 13:35
    #1

    Börja med att kolla med flygbolaget om ni faktiskt FÅR flyga ?
    en del flygbolag tillåter inte att man flyger efter en viss vecka!

    Bara ett tips så du inte blir nekad att kliva på när du står på flygplatsen!

  • Äldre 26 Nov 13:44
    #2

    Tack!

    För flygbolaget är det helt ok!

  • Äldre 27 Nov 15:27
    #3

    FYI:

    Vi hittade tellus försäkring som verkar täcka allt vi vill.

  • Äldre 27 Nov 16:15
    #4
    leguili skrev 2014-11-27 15:27:47 följande:

    FYI:

    Vi hittade tellus försäkring som verkar täcka allt vi vill.


    Vad bra, tack för tipset, bra att veta när man själv ska resa sen!
  • Äldre 21 Sep 20:31
    #5

    Jo, nån som har erfarenhet av Tellus försäkring? Tänkte teckna den för den verkar tecka allt. Är dem bra? Har bara haft kontakt via mail och dem vill att jag betalar försäkringen via en länk som dem har skickat via mail? Och på försäkringkortet står det en annat bolag (bupa Insurance) och är på danska.

  • Äldre 12 Feb 16:14
    #6

    IHOPE har du använt dig av Tellus försäkringen och isåfall fungerade den som tänkt (hoppas självklart att du inte behövde använda den). Behöver flyga i v33-34 så är i stort behov av en bra försäkring ????

Svar på tråden Resa 32+4 till 32+6 EU