• Äldre 26 Nov 13:47
    3051 visningar
    8 svar
    8
    3051

    Är det kört för mig nu när jag blöder i vecka 12?

    Jag är gravid i vecka 11+4 (vecka 12)

    I vecka 6+3 (vecka 7) så fick jag göra vul på kvinnokliniken då jag blev gravid trots mini piller och inte visste hur långt gången jag var. Där såg allt bra ut. Hjärtat slog och graviditeten satt på rätt ställe.

    Skrev in mig hos min bm i fredags men i måndags kring 13.00 så kändes det blött mellan bena och jag sprang på toa och såg blod... mkt blod.. dessutom med en klump i.. jag fick yrsel attacker och höll på svimma flera gånger.. ringde sjukhusrådgivningen som ringde kvinnokliniken åt mig och jag fick komma in för undersökning.

    Bebisen mådde bra och hade växt och hjärtat slog fint och hon kunde inte se vart blödningen hade kommit ifrån.

    En lättnad att lillan mådde bra.

    Blödningen började avta mer och mer och på tisdag var den borta men nu onsdag i morse vaknade jag av att jag hade blött ner mina trosor men nu har den börjat avta igen... det lixom tvärkommer för att sedan försvinna.

    Hon sa nått om något blodkärl lr bit av moderkakan lr vad hon sa men var för chockad att ta in det hon sa..det är bara rent blod utan klumpar nu och utan smärta för tillfället.. vad gör man? Vad ska man tro? Är det kört lr? Rökfri snart 2v men känns som man kommer börja snart igen pga all rädsla och oro... någon som varit med om nått liknande? Gick det bra för er eller gick det åt helvete?

  • Svar på tråden Är det kört för mig nu när jag blöder i vecka 12?
  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 26 Nov 18:19
    #1

    Hej, när jag väntade mitt första barn blödde jag första gången redan runt v 7-8 och i vecka 16 fick jag en störtblödning men bebisen mådde bra i magen. De visste inte vad blödningen kom ifrån. Allt gick bra och idag är hon 7 år :) 

    Nu är jag gravid med nr 2 och har haft en liten blödning i v 8 och är i v 12 nu och det ser ut att verka ok denna gången också. Hoppas det går bra för dig!

  • Äldre 26 Nov 18:38
    #2

    Har likadant som dig.. Och oron tar liksom över! Är i vecka 10 (9+0) nu, vill bara gå i ide :(

  • Äldre 26 Nov 18:51
    #3

    Hej. Äntligen ett svar. Vad skönt att höra att allt gick bra för dig. Jag hoppas och ber att det går lika bra för mig också. Jag är skeptisk och det är bara att vänta och se tyvärr. :'(

    Får jag inga fler blödningar här under resten av veckan så ringer jag och bokar in ett privat ultraljud till veckan. Men fortsätter det att komma blödningar så får jag ringa kvinnokliniken igen.

    Det här tär verkligen på psyket när man bara är orolig och inte ens kan sova på natten. Dom måste väll hjälpa igen om det fortsätter?

  • Äldre 26 Nov 18:57
    #4

    Hemlig96 har du blött några klumpar eller bara färskt blod? Har du ont?

  • Äldre 26 Nov 19:18
    #5
    Mizzyy_ skrev 2014-11-26 18:57:07 följande:

    Hemlig96 har du blött några klumpar eller bara färskt blod? Har du ont?


    Det har kommit två slemtrådar, som små klumpar typ.. Det kommer färskt blod, sen har jag blodblandade flytningar nästan varje dag.. Har inte mer ont än vanligt, har varit någon dag bara :(
  • Äldre 26 Nov 21:03
    #6

    Hej Mizzy.

    Jag förstår din oro och paniken som rinner över dig när du märker att du blöder. För drygt en vecka sen (13+0) vakna jag mitt i natten av att det va väldigt vått, gick upp på toaletten och då va det som någon drog ur en propp. Blodet rann genom trosorna och ned längst benen ner till en pöl på golvet. Vi åkte in till akutmottagningen (pga upprepade missfall). Till min stora förvåning levde bebisen och allt såg ut som det skulle i den veckan. Blev inlagd för observation och fick blodavstannande tabletter. Dagen efter hade jag fortfarande lite blödningar. De undersökte mig igen och såg ett koagel med lite blod kvar i på livmodern vid moderkakan. De trodde antingen att ett blodkärl brustit eller att kanten av moderkakan lossnat. En vecka senare med vila, inga mer blödningar och allt såg bra ut på vul igen, koaglet va nästan helt borta. Blev sjukskriven från jobbet den veckan och skulle inte anstränga mig plus några blodstillande tabletter kanske hjälpte mig att sluta blöda. Är nu i vecka 14+4.

    Jag tror det kommer att gå bra för dig. Och hoppas verkligen det. Kram på dig!

  • Äldre 26 Nov 21:32
    #7

    Ela01 vilken solskenshistoria. Grattis till dig. Hoppas att jag också kan få ha lika tur att mini stannar kvar hos mig.

    Mini hade ju ändå vuxit sedan förra vul och hjärtat slog ju fortfarande... jag menar hur stor är sannolikheten att något ska gå fel då just nu i vecka 12.? Fast nu pratar vi ju om min tur så. :'(

  • Äldre 26 Nov 21:34
    #8

    Ela01 vilken solskenshistoria. Grattis till dig. Hoppas att jag också kan få ha lika tur att mini stannar kvar hos mig.

    Mini hade ju ändå vuxit sedan förra vul och hjärtat slog ju fortfarande... jag menar hur stor är sannolikheten att något ska gå fel då just nu i vecka 12.? Fast nu pratar vi ju om min tur så. :'(

Svar på tråden Är det kört för mig nu när jag blöder i vecka 12?