• anas998

    Bebisverkstadsstart jun-15?

    Hej,

    Jag och min man har bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden i Juni nästa år. Jag ska alltså äta klart min sista karta nu och sedan har jag precis hämtat ut för 6månader.

    Jag längtar så ofantligt mycket! Någon som är som jag?

    Vad gör ni för förberedelser? Tips på bra saker man kan göra för att underlätta vid graviditet (på alla plan, kropp och pengar osv.)

    Själv så tränar jag regelbundet för att hålla mig i bra form och ska nu inleda lite tuffare träning för att få ordentligt med styrka och kondition innan graviditet.


    Jag har också öppnat en fond där jag sparar pengar varje månad inför bebis ankomst, så att man kan köpa vagn osv.

    Någon som vill följas åt genom allt så får ni gärna haka på! :)

  • Svar på tråden Bebisverkstadsstart jun-15?
  • Snorkfraken91

    Åh vad glad jag blev när jag upptäckte denna tråd! Jag följs gärna åt. Jag och min man har bestämt oss för att börja någon gång under sommaren. Jag längtar också så otroligt mycket! Är inne här på familjeliv om dagarna, ser Gravid vecka för vecka och umgås mer än gärna med småttingarna i min närhet. Flört


    Hur gammal är du? Själv är jag 23 år. Blir klar med min fem år långa utbildning till våren och tänker då försöka hinna jobba lite under hösten och våren 2016 beroende på hur länge det tar för oss att bli gravida. Hur ser det ut för dig? Har du jobb?


    Det jag gör för att förbereda mig är väl samma som du, jag tränar regelbundet. Går på gym minst tre gånger i veckan och kör konditionsträning minst en gång i veckan. Jag har även kollat runt lite också vad folk tipsar om för att få igång menscykeln igen, äter cerazette så har inte haft mens på åtta månader nu och har läst för mycket skräckhistorier om folk som det tar evigheter för att få igång mensen igen.


     

  • E87

    Hej!

    Jag hakar gärna på. Vi gifter oss i juni 2015 och tänkte börja försöken till ett syskon då???? jag är 27 år och har precis börjat jobba igen efter föräldraledigheten.

  • anas998

    Åh vad glad jag blir att det är fler än jag som är så långt fram i planeringen ????

    Själv är jag också 23 ???? gifte mig i somras! Min man är 30 och har en son sedan tidigare, han är 8 och ska bo hos oss varannan vecka fr.o.m. Januari. Det ska bli kul!

    Ja, jag jobbar i resebranschen och har jobbat på samma företag sedan juni 2012. Byter dock avdelning i Januari ????

    Vad har du pluggat till snorkfröken91?

    Åh vad roligt med både giftemål och ett syskon e87. Då är din lill* inte så gammal. Mysigt!

    Jag är rädd att det tar lång tid för mig att bli gravid... Men det kan man inte veta om man inte försöker ????

  • anas998

    Glömde skriva att jag pratade med min BM om detta med P-piller och att bli gravid. Men hon sa faktiskt att det bara är en myt att man måste sluta ett tag innan man vill börja försöka. Vissa blir gravida direkt, speciellt om man är ung och frisk, för vissa tar det dock lite tid för kroppen att ställa om sig. Men hon sa att när vi slutar då måste vi ha bestämt oss för att vi vill ha barn! ???? jag läste också mkt om det innan jag frågade!

  • anas998

    Glömde skriva att jag pratade med min BM om detta med P-piller och att bli gravid. Men hon sa faktiskt att det bara är en myt att man måste sluta ett tag innan man vill börja försöka. Vissa blir gravida direkt, speciellt om man är ung och frisk, för vissa tar det dock lite tid för kroppen att ställa om sig. Men hon sa att när vi slutar då måste vi ha bestämt oss för att vi vill ha barn! ???? jag läste också mkt om det innan jag frågade!

  • E87

    Vi har en dotter som precis fyllt 1 och vi önskar syskon till henne när hon är runt 2,5.

    Jag trodde det skulle ta lång tid för oss med första barnet men det tog bara 3 månader så det kan gå snabbt????

  • anas998

    Åh vad mysigt! Ja det låter perfekt! Jag vill också ha 2 barn ganska tajt.

    Alla ???? Är :) de blir bara fel när jag glömmer skriva det ordentligt från telefonen :)

  • E87

    Haha ja ??? Ska vara :)

    Vi tänkte också barn ganska tätt så vi hoppas våren/sommaren 2016. Då blir det 3 skolår mellan och det tycker vi vore toppen

  • Snorkfraken91
    anas998 skrev 2014-11-26 21:09:34 följande:

    Åh vad glad jag blir att det är fler än jag som är så långt fram i planeringen ????

    Själv är jag också 23 ???? gifte mig i somras! Min man är 30 och har en son sedan tidigare, han är 8 och ska bo hos oss varannan vecka fr.o.m. Januari. Det ska bli kul!

    Ja, jag jobbar i resebranschen och har jobbat på samma företag sedan juni 2012. Byter dock avdelning i Januari ????

    Vad har du pluggat till snorkfröken91?

    Åh vad roligt med både giftemål och ett syskon e87. Då är din lill* inte så gammal. Mysigt!

    Jag är rädd att det tar lång tid för mig att bli gravid... Men det kan man inte veta om man inte försöker ????


    Ja, jag är en riktig planeringsmänniska! Längtar så mycket :)


    Okej, samma för oss! Vi gifte oss 12 juli i år. :D Vilket datum blev det för er? Min man är lika gammal som jag. Roligt med bonusbarn! Har ni hunnit träffas mycket och har en fin relation? :) Tänker att det måste bli häftigt den dagen man får berätta om eventuella syskon och så.


    Åh okej! Kul att jobba inom resebranschen, har en god vän till mig som också gör det. Jag blir klar som gymnasielärare i engelska och svenska i juni. Väldigt spännande att äntligen få jobba med det man pluggat till så länge! Har i alla fall fått vikariera mycket så känner att jag fått in foten på många ställen. Så hoppas på att kunna få börja jobba direkt höstterminen 2015. :)


     


     


    anas998 skrev 2014-11-26 21:12:58 följande:

    Glömde skriva att jag pratade med min BM om detta med P-piller och att bli gravid. Men hon sa faktiskt att det bara är en myt att man måste sluta ett tag innan man vill börja försöka. Vissa blir gravida direkt, speciellt om man är ung och frisk, för vissa tar det dock lite tid för kroppen att ställa om sig. Men hon sa att när vi slutar då måste vi ha bestämt oss för att vi vill ha barn! ???? jag läste också mkt om det innan jag frågade!


    Vad bra att hon sagt det, då kanske jag slipper oroa mig för sånt :) Är lite sådär så jag ställer in mig på saker så jag inte blir besviken, haha. Så har försökt tänka att det kommer ta länge att få igång allt så jag ska slippa bli besviken när det tar tid! ;)

  • Snorkfraken91
    E87 skrev 2014-11-26 19:17:10 följande:

    Hej!

    Jag hakar gärna på. Vi gifter oss i juni 2015 och tänkte börja försöken till ett syskon då???? jag är 27 år och har precis börjat jobba igen efter föräldraledigheten.


    Hej! Kul :) Vad jobbar du med?


     


    E87 skrev 2014-11-26 22:02:31 följande:

    Vi har en dotter som precis fyllt 1 och vi önskar syskon till henne när hon är runt 2,5.

    Jag trodde det skulle ta lång tid för oss med första barnet men det tog bara 3 månader så det kan gå snabbt????


    Låter ju lovande att det gick snabbt! :) Håller tummarna att det går lika snabbt för er denna gång och för oss andra också! ;) Jag har inte bäst tålamodet och är lite sådär att om jag vill ha något så vill jag ha det på en gång. Så denna väntan och längtan som jag har nu är nog jobbig! :)

  • anas998

    Åh vad roligt ???? vi gifte oss 9 Augusti! Ja vi har en jättebra relation. Jag och min man har varit ett par i strax över 4år.

    Min bonus fick i somras en lillasyster hos sin mamma men de bor så himla litet så min bonus tycker att det är jättejobbigt.

    Vi flyttade till stort hus i mars så vi har gott om plats! Vi frågade honom om han ville ha syskon hos oss och då sa han att det hade varit roligt och att han ändå får ha sitt eget rum och inte behöver störas av en skrikande bebis mitt i natten. Så när det väl händer så hoppas jag verkligen att det blir bra! Men det är stor skillnad med en bebis när man har 187kvm att röra sig på jämfört med en liten 2:a ????

    Hela dagen har jag legat och kollat på "inte born every minute" längtar ju inte mindre precis... Haha

  • Snorkfraken91
    anas998 skrev 2014-11-30 19:14:59 följande:

    Åh vad roligt ???? vi gifte oss 9 Augusti! Ja vi har en jättebra relation. Jag och min man har varit ett par i strax över 4år.

    Min bonus fick i somras en lillasyster hos sin mamma men de bor så himla litet så min bonus tycker att det är jättejobbigt.

    Vi flyttade till stort hus i mars så vi har gott om plats! Vi frågade honom om han ville ha syskon hos oss och då sa han att det hade varit roligt och att han ändå får ha sitt eget rum och inte behöver störas av en skrikande bebis mitt i natten. Så när det väl händer så hoppas jag verkligen att det blir bra! Men det är stor skillnad med en bebis när man har 187kvm att röra sig på jämfört med en liten 2:a ????

    Hela dagen har jag legat och kollat på "inte born every minute" längtar ju inte mindre precis... Haha


    Härligt! :) Vi har varit tillsammans i snart tre år.


    Ah okej! Ja absolut, lite mer yta att röra sig på. ;) Själv köpte vi hus i maj och det är på 180 kvm, känns lite stort nu när vi bara är två.


    Åååh, också kollat på det. Men har nött upp alla avsnitt nu, haha. Det är så fint. Så gråter man alltid i slutet. ;)

  • anas998

    Ja lite stort är det men i framtiden kommer det vara perfekt! :)

    Haha ja det är så himla fint man blir så lycklig. Mannen bara fnyser åt mig när han ser att jg kollar på det :P haha

  • anas998

    Ett steg i rätt riktning!! :)

    Idag har jag ätit 1 vecka av mina "nedräkningskartor". Jag köpte P-piller för 6månader och nu har jag börjat på dem. Så 1vecka av 6kartor :) känns nära men ändå så långt borta! :)

  • anas998

    Efter att ha pratat lite med mannen igår kom vi fram till att vi ska börja försöka i maj istället :) jag kommer fortfarande att hålla på med denna tråd tänkte jag :) är så glad!! Längtar!!

  • Snorkfraken91
    anas998 skrev 2014-12-19 20:44:42 följande:

    Ett steg i rätt riktning!! :)

    Idag har jag ätit 1 vecka av mina "nedräkningskartor". Jag köpte P-piller för 6månader och nu har jag börjat på dem. Så 1vecka av 6kartor :) känns nära men ändå så långt borta! :)


    Så spännande! Ska förnya mitt recept i slutet av denna månad och ska då säga att jag inte behöver mer än 6 månader. ;) Så nära, men ändå så långt borta som du nämnde. Längtan är olidlig vissa dagar!
Svar på tråden Bebisverkstadsstart jun-15?