• Anonym (Anonym)

    Alkoholförgiftning - eller ska det vara såhär?

    Nog för att jag haft många fyllor i mitt 18-åriga liv men i måndags var fan det värsta jag varit med om. Var dum nog att dricka flera starka cider samt mer än halv flaska Rom utan att blanda ut det med något. Allt under max en timme. Jag bara drar ifrån mina vänner och på något jävla vänster lyckas jag ta mig hem uppenbarligen, eftersom jag vaknade upp i sängen. Sen dess har jag mått så jävla dåligt fysiskt. Har fått feber, jätteont i magen(övre delen), spy-och svimningskänslor men även känt mig frånvarande. Har även hjärtklappning och svårt att andas ibland. Nog för att man kan vara bakis men nu har jag bara försökt vänta ut det, något bättre blir det ju inte. Ska det vara såhär? Och blackouten, jag kommer inte ihåg någonting efter att jag druckit upp allt.

  • Svar på tråden Alkoholförgiftning - eller ska det vara såhär?
  • Dr Nail

    Yep. Det ska vara såhär, tro mig - jag har varit där ett antal gånger. Första gången det hände mig var jag runt femton och hamnade på sjukhus och avgiftning. De sa att jag var nära döden, vet inte om det var sant. Några större minnesluckor fick jag inte men var bakis med feber och allt i typ tre dagar.

  • Anonym (Anita)

    Ta dig en återställare, mår du bättre då är det bara vanlig baksmälla. Men, det kan lika gärna vara förgiftning och dina inre organ håller på att kollapsa. Ärligt, jag hade åkt till akuten. Ju snabbare hjälp man får desto större chans att överleva.

Svar på tråden Alkoholförgiftning - eller ska det vara såhär?