• guchi

    Misshandlad - Fråga vad du vill

    Jag har varit utsatt för både psykisk som fysisk misshandel.
    Fråga vad du vill.

  • Svar på tråden Misshandlad - Fråga vad du vill
  • Anonym (medveten)

    Var det i ett förhållande? Hur pass medveten var du i så fall om vad det var som pågick? Insåg du hur sjukt det var eller tänkte du att "det är inte så farligt"? 

  • guchi
    Anonym (medveten) skrev 2014-11-26 19:39:47 följande:

    Var det i ett förhållande? Hur pass medveten var du i så fall om vad det var som pågick? Insåg du hur sjukt det var eller tänkte du att "det är inte så farligt"? 


    Jag var tonåring, ihop med en kille och trodde att det kanske är normalt och att det var jag som var för sårbar.
  • Anonym (medveten)
    guchi skrev 2014-11-26 19:42:46 följande:
    Jag var tonåring, ihop med en kille och trodde att det kanske är normalt och att det var jag som var för sårbar.
    Vill du specificera mer vad han gjorde? Hur det började och så? (för jag antar att han inte slog på första dejten). Vet du om han insett idag att han gjorde fel?
  • guchi
    Anonym (medveten) skrev 2014-11-26 19:50:12 följande:
    Vill du specificera mer vad han gjorde? Hur det började och så? (för jag antar att han inte slog på första dejten). Vet du om han insett idag att han gjorde fel?
    Ingen brutal våld som brutna revben eller så. Knytnävsslag, handflata sen lite annat som skulle klassas som tortyr, vilket jag inte går in på här. Våldet började kanske ett år efter att vi hade varit ihop. Jag upplevde ingen psykisk misshandel, mer att han var den typ av man som kunde vara benägen till våld. Det visste jag från början, men trodde inte att han skulle slå mig eller annat. Jag har ingen kontakt med honom idag.
  • Anonym (hur länge)

    Hur länge var du ihop med killen som slog?
    Vet du om han har misshandlat andra kvinnor före/efter dig?

  • guchi
    Anonym (hur länge) skrev 2014-12-01 11:23:07 följande:

    Hur länge var du ihop med killen som slog?
    Vet du om han har misshandlat andra kvinnor före/efter dig?


    Ca. 2 år. Vet ingenting om hans relationer vare sig före eller efter.
Svar på tråden Misshandlad - Fråga vad du vill