• valpis85

    Hur länge ligger glasögon kvar i butiken?

    Hej! Jag har beställt ett par nya glasögon och hon i butiken sa att det skulle ta 14 dagar för dom att bli klara, så på tisdag ungefär, nu är problemet det att jag måste jobba delad tur i 2 dagar och sen åka hem till min familj som bor 33 mil här ifrån då min farmor blivit jätte dålig och jag ska även på en begravning, ska vara nere i 1 vecka. Kan dom hålla glasögon i en vecka eller måste jag hämta ut dom direkt? Detta gäller specsavers

  • Svar på tråden Hur länge ligger glasögon kvar i butiken?
  • Frontline

    Är väl bara att ringa till butiken och säga till dom, typ hur svårt kan det vara...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • myskmalva

    Har de redan tillverkat dem för att passa just dig så kan jag inte tänka mig annat än att de kan vänta ett tag med att du hämtar dem. För säkerhets skull kan du ju ringa till dem och förklara läget, så att de inte tror att du inte vill ha glasögonen.

  • BuoBä

    Ring butiken och fråga, men jag har svårt att tro att de inte skulle gå med på att hålla dem en vecka. Vem annars ska de sälja dem till liksom?

  • Nyfiken gul

    När du får meddelande om att glasögonen är klara för avhämtning så har du upp till en månad på dig att hämta ut dom.  Så förklarade Specsavers för mig när jag beställde nya glasögon sist. 

    Bara att ringa och förklara läget och att du kommer en vecka senare än beräknat.  no problems! 

    Glasögonen kan inte säljas till andra men du kan få betala för att dom ligger outlösta.  Om dom ligger längre än maxtiden alltså.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hur länge ligger glasögon kvar i butiken?