• Äldre 26 Nov 19:30
    894 visningar
    0 svar
    0
    894

    går bakom ryggen och underminerar mig

    Jag och mitt ex separerade för 7 år sen ungefär, för att han var otrogen och är fortfarande tillsammans med den han var otrogen med.
    Hur som, vid separationen skrev vi på ett "kontrakt" inför domare då vi är ifrån olika länder, han skrev över all vårdnad och ansvar på mig. Han har endast sonen då kontraktet säger att han ska honom och underhållet kommer lite som det passar honom även om det kommer in. då vi flyttat tillbaka till det landet där han är ifrån så hjälper han även till att betala skolgången, men kastar det i ansiktet varje möjlighet han får även om han själv erbjudit att göra så. Vi bor 7h ifrån varandra och sonen och han träffas väldigt sällan.

    Nu till "problemet", sonen behöver en extra lärare utöver skolan och exets mamma hittade då en fröken som hon tyckte verkade bra, jag ringde och pratade med henne och tyckte att hon verkade toppen vi bestämde möte idag (onsdag). När hon kommer så berättar hon att exet ringt och pratat med henne och säger samma saker som jag redan pratat med henne om. Jag blir skit arg för det känns som han går bakom ryggen på
    Mig som om jag inte förstår henne men i själva verket pratar deras språk flytande. Blir otroligt arg ocj förklarade för henne att jag vill inte att dom ska ha kontakt utan att hon endast ska prata med mig.
    Överdriver jag?! Jag vart skitarg! Så här är det jämt! Han ringer till skolan och frågar hur det går osv även fast jag håller honom informerad! Det e exakt som han tror att jag inte förstår! Han gnäller att han måste engagera sig ja men då ska han väl göra det emot sonen och inte endast mot hans lärare? Eller är det för att upperätthålla en akt som egentligen inte finns?
    Blir så otroligt trött bara...

Svar på tråden går bakom ryggen och underminerar mig