• Anonym (Johan­na)
    Äldre 26 Nov 20:30
    136 visningar
    4 svar
    4
    136

    Alltså hur ska jag göra? ÄL och mens

    Hej, 

    Min kära sambo och jag planerar att börja försöka skaffa barn nu! Jag slutade med mina p-piller som jag ätit i ungefär 2 år, för 1 vecka sedan och fick 1,5 dag därpå en blödning, idag är jag på ''mensdag 5'' och den har börjat avta rejält, skulle tro att det ger sig tills imorgonkväll om jag känner mig själv rätt. 
    Iallafall så har jag läst en hel del och bland annat räknat ut att jag bör ha ÄL den 6/12 och då BIM 20/12.
    Jag har läst massvis med trådar om tjejer där det tagit många månader innan ägglossningen och mensen kommit igång efter p-piller ätande. Jag undrar då, verkar det som min kropp återställt sig eller är det att fortsätta vara förberedd på det värsta? Dvs att det kommer ta tid innan jag funkar som jag ska igen haha.. Dessa tjejer som det tar exempelvis 6 månader för, menar de då att de inte fick denna första blödningen som jag nu haft och att det efter det tog 6 månader? 
    Gud, jag känner mig pinsamt okunnig. Tur jag har familjeliv. Tacksam för svar  


    Kram Johanna

  • Svar på tråden Alltså hur ska jag göra? ÄL och mens
  • Anonym (:))
    Äldre 26 Nov 20:35
    #1

    Jag hade börjat med äl-test så att man vet när kroppen har kommit igång efter p-pillerna och då slipper man grubbla så mycket på det.

  • Anonym (Johan­na) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 20:42
    #2
    Anonym (:)) skrev 2014-11-26 20:35:55 följande:

    Jag hade börjat med äl-test så att man vet när kroppen har kommit igång efter p-pillerna och då slipper man grubbla så mycket på det.


    Ja, jag har köpt ett paket med 7st tror jag det var.. Då kör jag på dem  
  • Anonym (:))
    Äldre 26 Nov 20:55
    #3
    Anonym (Johanna) skrev 2014-11-26 20:42:51 följande:
    Ja, jag har köpt ett paket med 7st tror jag det var.. Då kör jag på dem  
    Perfekt Ett tips är att även skaffa en menskalender på mobilen, då visar den även ungefär när den fertila fasen ska vara, så blir de lättare att tajma in med äl-stickorna så att du inte börjar alldeles förtidigt eller försent.

    Har för mig att det brukar vara populärt att beställa äl och grav-test från testlagret , har ingen erfarenhet av dom med de kanske någon annan här har
  • Anonym (Johan­na) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 21:08
    #4
    Anonym (:)) skrev 2014-11-26 20:55:41 följande:
    Perfekt Ett tips är att även skaffa en menskalender på mobilen, då visar den även ungefär när den fertila fasen ska vara, så blir de lättare att tajma in med äl-stickorna så att du inte börjar alldeles förtidigt eller försent.

    Har för mig att det brukar vara populärt att beställa äl och grav-test från testlagret , har ingen erfarenhet av dom med de kanske någon annan här har

    Tack så mycket! 


    Jag har funderat jag med på just testlagret.. Undra om man kan lita på de testerna?  

Svar på tråden Alltså hur ska jag göra? ÄL och mens