• minafinastebarn

    JULKLAPP 10 - ÅRIG GRABB??

    Vad önskar sig 10 - åriga grabbar??

    Lättare när de va mindre, välja o vraka bland leksaker. Nu är de för stora..

    Inga speciella nöjen. Gillar xbox typ. De vet inte heller.

    Känns som det finns massvis till tjejer.

    Bomba mig med tips!!

  • Svar på tråden JULKLAPP 10 - ÅRIG GRABB??
  • Tow2Mater

    Nån ny oväntad upplevelse - typ fem ridlektioner? Skulle de gå om de inte provat det forr?
    Lite dyrt, men kanske varsitt tandem-fallskärmshopp (lite kallt just nu i o f, och jag vet inte vilka åldersgränserna är)...

    Svårt det där, då man ju inte riktigt vill ge saker som inte alls intresserar, men samtidigt kan man ju inte utveckla ett intresse for nåt om man aldrig ges chansen att prova nåt nytt....

    En sån där nyare skateboard kanske, som man vickar sig fram på, vet inte vad de heter...

    (Min 6-åring onskar sig bara spelet Minecraft till xbox; och det borjar redan i den åldern bli svårt o hitta på saker om de inte direkt onskar sig nåt tycker jag...)

  • BigMami

    Biobiljett

    Presenkort i tv-spelsbutik

    Ett Nerf-gevär

    Bandy/hockey klubba

    En Bellman bok

    Lego

    Sällskapsspel typ vildkatten?

    Domino express

    Något radiostryt bil/helikopter (på teknikmagasinet kan man hitta mycket skoj)

    Glassmaskin

    Chokladfontän

    Popcornmaskin

    Experiment låda

    Air blast

    Snickarlåda

    En upplevelse

    En cool lampa

    Snart är jag gråhårig... Tänker så det knakar!

  • Themis

    Den lokala 10-åringen här gillar

    Nerf-guns och radiostyrda prylar

    Läsning just nu: Artemis Fowl-serien (tumme ner för språket säger nördmorsan men han läser ju och fort ska det gå!)

    Minecraft

    Det finns utgivna instruktionsböcker om Minecraft-då övar dom engelska kan ni tro!- och en tidning man kan prenumerera på med tips om det.

    Vill man att barnen ska lära sig programmera finns det även kurser i Minecraftmods, appdesign och 3D-printing för 8-12-åringar, men det kostar en bra slant så kanske värt att gå ihop om när de är lite större. Se beskrivning här:

    geekmom.com/2014/07/youth-digital-minecraft/


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • BigMami

    Minecraft är väldigt populärt här med bland alla åldrar Samma med Nerf också.

    Även tricksparkcyklar ( inte så kul på vintern kanske?)

    Ficklampa är jättekul nu när det är mörkt att smyga runt med. Kanske en tillhörande walkie talkie?

    Lego Technich? Lite klurigare lego än vanligt.

  • Themis
    fluu skrev 2014-11-28 18:56:31 följande:

    Ger alltid böcker.


    Jag ville bara ha böcker jämt och fick det inte, så jag försöker nu undvika att göra om min mors misstag. Nämligen att ge böcker för att jag själv ville ha det...
    Det mesta som är brunt och luktar unket är faktiskt skit. /Themis
  • Knackamackadam

    Det beror ju helt på vad man har för 10-åring. Här går Nerf och minecraft helt bort.

    Experimentgrejer, olika sportprylar, egen lap top och spel (sällskapsspel) står på önskelistan i det här huset. Tror att biobiljetter och andra upplevelser skulle funka också.

Svar på tråden JULKLAPP 10 - ÅRIG GRABB??