• Anonym (nyfiken)

    På vilka grunder väljer ni bort potentiella partners?

    Som rubriken lyder: På vilka grunder väljer ni bort någon på t ex en dejtingsida, på krogen eller i bekantskapskretsen?

    Utseende, ålder, ursprung? Kultur, religion? Intressen, värderingar?

    Eller spelar det ingen roll så länge personen verkar trevlig?

  • Svar på tråden På vilka grunder väljer ni bort potentiella partners?
  • Anonym (Många)

    Jag valde bort såna här:


    ickekristna
    de som dricker alkohol- och självklart rökare,men såna har jag aldrig känt
    de som var för unga eller för gamla
    de som inte ville ha barn
    de som ville bo i storstan
    de som inte ville jobba utan leva på guvetvad...
    de som var för korta eller för långa

    Jag var så tydlig med vad jag ville ha att det inte var så svårt sålla. Fick min man och han delade mina värderingar och mål här i livet! Glad

  • lilith88

    Det viktigaste är att vi klickar. Men jag klickar oftast inte med personer som står långt ifrån mig själv kulturellt och värderingsmässigt.

    Och med detta följer en rad faktorer mer eller mindre automatiskt. T ex religion (kan bli problematiskt men behöver inte bli det), livsstil och i viss mån intressen. Har t ex svårt att tänka mig en rökare eller någon som använder droger.

    Det är ju sällan så att man sitter med en "kravlista", utan man sorterar bort vissa egenskaper mer eller mindre automatiskt, medan annat kanske inte är lika viktigt.

    Ålder och utseende är mindre viktigt för mig, men inte oväsentligt. Ursprung likaså.

  • Esoada

    Han måste ha "något"
    Helst ska vi kunna ha intellektuellt utbyte
    Sen vill jag tycka om hur han ser ut
    Och han måste ha moral och värdighet

  • Anonym (Vjm,,.)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-11-26 22:53:06 följande:

    Som rubriken lyder: På vilka grunder väljer ni bort någon på t ex en dejtingsida, på krogen eller i bekantskapskretsen?

    Utseende, ålder, ursprung? Kultur, religion? Intressen, värderingar?

    Eller spelar det ingen roll så länge personen verkar trevlig?


    Jag väljer bort alla på krogen.

    ( är inte med på någon dejtningsida. )

    Jag väljer också bort följande medvetet :

    - rökare

    - folk som dricker mycket

    - folk som inte vill ha barn

    - folk som inte är kristna eller judar

    - folk utan utbildning , jobb och ambitioner

    - ovårdade människor

    Sen finns det inre och yttre egenskaper som jag tycker är oattraktiva , men det är mer att jag aldrig blir attraherade av människor med dessa egenskaper , inte att jag medvetet väljer bort människorna efter någon slags lista.
  • Anonym (nyfiken)

    Själv gör jag andra sorteringar på nätet än i verkligheten. Kommer en kille fram på krogen t ex, är han ju antingen intressant eller så är han det inte. Är han intressant kan man träffa honom igen och se vart det leder.

    Blir man intresserad av någon i bekantskapskretsen så uppfyller han ju redan de egenskaper som krävs för att man ska bli intresserad. Det är dock inte detsamma som att man passar ihop på djupet.

    På nätet däremot sorterar jag inledningsvis bort icke-vita, icke västerländska, män som är för unga eller för gamla och män som ser ut som troll. När den sållningen är klar börjar man kanske chatta och då kommer ju intressen, värderingar mm in. Verkar man klicka, kanske man ses.

  • Anonym (g)

    Kvinnor med för högt eller för lågt hårfäste.

  • Aniiee

    Jag väljer bort:

    Rökare (funkar inte pga mina allergier. Annars hade jag inte brytt mig)
    Hundhatare
    Barnhatare
    Fanatiker
    Homofober
    Såna som är för "straight-laced"

    Är man inget av detta så har man en chans, vilken könstillhörighet man än har.

  • Anonym (Meme)

    De här sållade jag bort direkt när jag var ute på banan: 

    Rasister/alltför fördomsfulla människor
    Aktiva missbrukare
    Snobbar
    Ett utseende som jag inte "klickar" med. Svårt att säga vad det innebär, då jag inte har någon speciell utseendetyp som jag dras till, men när jag ser en man vet jag :P Han behöver absolut inte vara särskilt snygg, men det ska finnas nåt där. 

  • Anonym (Hehe)

    Svårt att beskriva exakt vad jag valde bort. Det var massor. Jag hade istället en rad saker som jag hade som krav.

    Men jag valde bl.a. bort

    Tråkmånsar

    Missbrukare

    Arbetslösa

    Lata

    Muslimer. Ja, praktiserande kristna gick bort under tråkmånsar.

    Män vars familjer skulle vara missnöjda om de valde mig-orkar inte med sånt tjafs

    Bonusbarn

    Självupptagna

    Dryga

    Jag fastade för en rolig, het, streetsmart och lite galen latino med jobb, bil och lägenhet och vi fick tillslut egna vackra barn.

  • Anonym (P)

    Jag hade nog valt bort

    - icke kristna (viktigast)

    - snåla

    - ofräscha

    - tråkiga/ingen personlighet

    - går ut ofta

    - ingen utbildning

    - ostadig (framtid osv)

    - svår att kommunicera med

    Som tur är hittade jag min man med mina krav :)

Svar på tråden På vilka grunder väljer ni bort potentiella partners?