• Anonym (Aning­en orolig tjej)
    Äldre 27 Nov 00:02
    380 visningar
    3 svar
    3
    380

    Kan man bli gravid om tagit ut p staven för 3 dagar sen och har sex

    Hej

    Jag undrar om det finns en möjlighet att bli gravid om man har oskyddat sex fast killen inte kommer i en? Dvs handduk när han känner att de är på gång osv.

    Jag tog ut min p-stav i måndags och idag hade vi sex.

    Jag kan inte min menscykel osv ägglossning och de i och med att jag haft stav i.

    Så jag bara undrar om det är någon som vet och kanske kan hjälpa mig att bli klokare på detta.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Kan man bli gravid om tagit ut p staven för 3 dagar sen och har sex
  • Äldre 27 Nov 13:45
    #1

    Flera frågor i en, men ja. Tänk dig att det har gått för honom en halvtimma tidigare och har lite sats kvar i trumpeten, då kan du ju bli gravid. ...men sannolikt inte tre dagar efter du tagit ut staven. Har ingen statistik, men en kvinna jag känner fick inte tillbaka sin mens förrän efter flera månader efter att staven var ute.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (Aning­en orolig tjej) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 13:52
    #2

    Okej för när jag var hos barnmorskan och tog ut den så sa hon att de är jätte lätt att bli gravid direkt efter man haft sex liksom.

    Men tack då kanske jag inte behöver oroa mig. Men

  • Äldre 27 Nov 13:53
    #3

    Men varför chansar du om du inte vill bli gravid?

Svar på tråden Kan man bli gravid om tagit ut p staven för 3 dagar sen och har sex