• Anonym (Hjälp mig)

    För svartsjuk?

    Hej.

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1 år och 8 månader nu och han är väldigt svartsjuk.

    När vi träffades hade jag många kill kompisar som stod mig väldigt nära. Han ville sedan att jag inte skulle umgås alls med killar och fick mig att rensa Facebook på manliga kompisar flertalet släktingar rök även då eftersom vi 'ändå inte är så nära släkt'

    När jag skulle träffa tjej kompisar behövde han alltid va 100% att ingen kille var med så tillslut gav jag upp även mina tjej kompisar så jag inte orkade med hans kontroll.

    Enda gångerna jag får vara ensam är när han träffar vänner och då ska jag bara va i lägenheten.

    Han har även tidigare i förhållandet påpekat att jag 'knullat runt' Jag blir så trött på hans ständiga kontroll och han ska alltid läsa igenom sms, Facebook och vill även ha koll på min dator.

    Försökte för en månad sen lämna honom men han satte sig bara på en stol och grät så jag ångrade mig för vid sidan av det här är han världens underbaraste som får mig att orka leva...

    Vad ska jag göra? Jag bryter ihop..

  • Svar på tråden För svartsjuk?
  • Rakad Apa

    Bit ihop och gör slut, för din egen skull. Han är en dålig pojkvän och du förtjänar bättre.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • The TARDIS

    För guds skull, människa, en sådan person ska du se till att ta dig bort från så fort som möjligt. Det är ett sjukligt beteende, och är INTE PÅ NÅGOT SÄTT okej!

  • Katlan

    Det där med att han satt sig och grät tillhör maktspelet.
    Du måste lämna, ditt liv är ditt ansvar och ett för hållande med den mannen är inget liv. De tär bara en existens.

  • Anonym (varningssignal)

    En sån hade jag lämnat i samma stund han uttalade att jag skulle ta bort mina manliga kompisar. Ett varningstecken. Hans svartsjuka har ingenting med kärlek att göra - och snälla du, gå inte på hans krokodiltårar. Sånt har jag själv sett på nära håll. Det ingår i spelet. Så som han beter sig är inte friskt och sunt.  Var försiktig råder jag dig till.

  • Anonym (Hmm)

    Jag håller inte med resten!

    Eftersom jag vet att det där beteendet handlar om självkänsla. Han behöver kontakta Psyk och få hjälp. Det är hemskt att ha det som han har det. Hjärnan tar helt över för misstankar om allt möjligt. Han lider som fan över att ha det så här. :(

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (varningssignal) skrev 2014-11-27 18:21:03 följande:

    En sån hade jag lämnat i samma stund han uttalade att jag skulle ta bort mina manliga kompisar. Ett varningstecken. Hans svartsjuka har ingenting med kärlek att göra - och snälla du, gå inte på hans krokodiltårar. Sånt har jag själv sett på nära håll. Det ingår i spelet. Så som han beter sig är inte friskt och sunt.  Var försiktig råder jag dig till.


    Du vet inte vad du talar om!

    Han älskar säkert henne hur mycket som helst. Han är rädd för att förlora henne.

    För er "vanliga" människor verkar detta beteendet vansinnigt. Men om ni fick chansen att verkligen få veta och känna hur det är att må sådär, då skulle ni verkligen förstå. Och ha mer förståelse!
  • Anonym (varningssignal)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-11-27 18:35:45 följande:
    Du vet inte vad du talar om!

    Han älskar säkert henne hur mycket som helst. Han är rädd för att förlora henne.

    För er "vanliga" människor verkar detta beteendet vansinnigt. Men om ni fick chansen att verkligen få veta och känna hur det är att må sådär, då skulle ni verkligen förstå. Och ha mer förståelse!
    Jag vet precis hur det är! Har varit i en sån relation själv. Så småningom utvecklades det till hotelser och misshandel. Slutade väldigt illa för oss båda. Jag hamnade på sjukhus och han i fängelse efter att ha misshandlat mig svårt pga sin enorma svartsjuka, som det inte fanns något fog för.

      Den här killens beteende ÄR en varningsklocka som man bör ta på allvar, och det har inget med kärlek att göra. Endast makt och kontroll. Hoppas han söker hjälp innan nån kommer till skada.
Svar på tråden För svartsjuk?